Iranian Agriculture News Agency

اجرای آبیاری نوین در ۱۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سراب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان سراب امسال سیستم آبیاری نوین اجرا شده است.

اجرای آبیاری نوین در ۱۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سراب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی در سراب بابیان اینکه این شهرستان در اجرای سیستم‌های آبیاری نوین رتبه برتر را در استان دارد گفت: با استقبال خوب  کشاورزان منطقه در سال جاری یک هزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی این شهرستان از پایاب ۲۲ حلقه چاه به‌صورت تجمیعی مجهز به آبیاری تحت‌فشار شدند.

وی با اشاره به اینکه سالانه در یک هزار هکتار از اراضی باغی و زارعی این شهرستان سیستم‌های نوین آبیاری اجرا می‌شود افزود: محدودیتی در اعطای تسهیلات ۸۵ درصدی به کشاورزان در این زمینه نداریم و با توجه به ظرفیت آبی شهرستان سراب انتظار می‌رود کشاورزان بیش‌ازپیش از این طرح استقبال کنند.

وی ادامه داد: شهرستان سراب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه واقع‌شده و ضروری است کشاورزان بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی را در اولویت کار‌های خود قرار دهند.

فرماندار شهرستان سراب نیز هم بابیان اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی زارعی و دامی در این منطقه تولید می‌شود گفت: برای هدایت آب‌های سطحی اجرای پوشش کانال‌های سنتی به طول ۲۵۰ کیلومتر از اراضی کشاورزی این شهرستان ضروری است.

علی جهانی افزود: برای اجرای این طرح ۲۹۰ میلیارد تومان نیاز است.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید