Iranian Agriculture News Agency

افتتاح و بهره‌برداری از گلخانه هیدروپونیک در شهرستان مرند

به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی یک طرح گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی با ظرفیت تولید سالانه 220 تن در سال در شهرستان مرند به بهره‌برداری رسید.

افتتاح و بهره‌برداری از گلخانه هیدروپونیک در شهرستان مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، این گلخانه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرند، بخشداران بخش مرکزی و بخش یامچی، به همراه  گلخانه داران فعال شهرستان، روستای قراجه محمد، گله بان، یامچی و... در روستای قمیش آغل از توابع بخش یامچی شهرستان مرند به بهره‌برداری رسید.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند در آیین افتتاح این واحد تولیدی بیان کرد: این گلخانه در سطح چهار هزار مترمربع با صرف اعتباری بالغ‌بر 6 میلیارد و دویست میلیون تومان که شامل سه میلیارد و دویست میلیون تومان تسهیلات و سه میلیارد تومان آورده شخصی بوده، احداث‌شده و برای چهار نفر اشتغال پایدار ایجادشده است.

اسماعیل الهیاری افزود: تعداد 224  واحد گلخانه فعال به مساحت 35 هکتار در سطح  شهرستان مرند وجود دارد که 350 نفر به‌طور مستقیم و 700 نفر به‌طور غیرمستقیم در این گلخانه‌ها اشتغال دارند.

وی ادامه داد: محصولات تولیدی گلخانه‌های شهرستان شامل خیار، گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی، گیاهان دارویی، نهال، گل و گیاهان زینتی ، نشاء  و ... است که عمده تولید این واحدها محصول خیار و گوجه‌فرنگی است.

الهیاری با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاران درزمینهٔ توسعه گلخانه‌ها در شهرستان، خاطرنشان کرد: توسعه گلخانه‌های شهرستان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون 27 واحد و به مساحت کل چهار و هشت‌دهم هکتار بوده است.

الهیاری تأکید کرد: به‌منظور توسعه نهضت گلخانه‌ها در شهرستان بنا به دستور رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، تاکنون یک هزار هکتار از اراضی مستعد برای احداث سایت‌های گلخانه‌ای در شهرستان شناسایی‌شده است که در دست بررسی، پیگیری و اخذ استعلام‌های لازم هستند.

شهرستان مرند دارای 224 واحد گلخانه به وسعت سی‌ودو و سی‌وپنج صدم  هکتار است که سالانه هشت هزار تن محصول سبزی و صیفی، در گلخانه‌های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید