Iranian Agriculture News Agency

نصب تله‌های فرمونی در باغات شهرستان مراغه برای پایش آفات میوه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه از نصب تله‌های فرمونی در باغات شهرستان مراغه برای پایش آفات میوه خبر داد.

نصب تله‌های فرمونی در باغات شهرستان مراغه برای پایش آفات میوه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سعید خیراندیش بیان کرد: تله‌های فرمونی در ایستگاه‌های پیش‌آگاهی نصب‌شده و پایش دقیق آفات میوه در باغات شهرستان مراغه در حال اجرا است.

وی در ادامه به کاربرد تله‌های فرمونی اشاره‌کرده و گفت: یکی از موارد استفاده از سیستم‌های تله گذاری، تشخیص وجود یک آفت در منطقه است. سیستم تله گذاری به‌عنوان یکی از ابزارهای اولیه برای ردیابی آفات قرنطینه‌ای و مشخص کردن میزان گسترش آن‌ها به کار می‌رود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کاربردهای مهم سیستم تله گذاری اندازه‌گیری نوسانات جمعیت آفت به‌عنوان ابزاری برای تصمیم‌گیری در برنامه کنترل آفت است و در شهرستان مراغه نیز حدود 88 تله فرمونی برای انجام امورات اشاره‌شده در سطح باغات میوه نصب‌شده است.

خیراندیش از نصب 35 عدد تله کرم سیب، 20 عدد تله کرم خراط و 13 عدد تله کرم خوشه خوار انگور که از آفات شایع باغات شهرستان است خبر داد و گفت: بیش از ده عدد تله فرمونی نیز در چند نقطه از باغ‌های شهرستان برای کنترل آفت‌های درختان میوه و ردیابی مگس مدیترانه‌ای نصب‌شده است و کارشناسان حفظ نباتات شهرستان و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی به‌طور منظم، تله‌های فرمونی را برای تعیین پیک جمعیتی آفات بررسی و کنترل می‌کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید