Iranian Agriculture News Agency

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر تشدید نظارت بر نانوایی‌های استان

استاندار آذربایجان‌شرقی بر تشدید نظارت بر نانوایی‌های استان تاکید کرد و گفت: اتحادیه نانوایی و بسیج اصناف برای کنترل وضعیت نانوایی‌ها اراده بیشتری داشته باشند.

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر تشدید نظارت بر نانوایی‌های استان

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، عابدین خرم در جلسه شورای آرد و نان آذربایجان شرقی بابیان اینکه بازرسی، رصد و پایش و نظارت نانوایی‌های استان دقیق و مستمر انجام شود، افزود: صف‌های طولانی و کمبود نان نباید در استان دیده شود.

وی با اشاره به اینکه دولت در رابطه با آرد و نان یارانه‌ای موردنیاز جامعه هیچ‌گونه کم و کاستی ندارد، بیان کرد: دولت تاکنون افزایش قیمت نان را نپذیرفته و به دنبال ثبات در قیمت نان است.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه سیاست‌های دولت در رابطه با آرد یارانه‌ای ثابت است، گفت: مشکلی در سهمیه آرد استان وجود ندارد و سهمیه بهمن سال ۱۴۰۱ همچنان جاری است.

خرم همچنین بر مقابله با افزایش تخلفات در حوزه آرد و نان تأکید کرد.

وی یادآور شد: در این استان ماهانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود درحالی‌که نان کافی و باکیفیت به دست مردم نمی‌رسد وصف‌های طولانی و تخلف در این حوزه همچنان ادامه دارد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بازرسان سازمان‌های ذی‌ربط ازجمله اصناف، صمت و جهاد کشاورزی باید به موضوع آرد و نان بیشتر دقت کنند.

خرم، کنترل محله به محله از نانوایی‌ها را از راهکارهای جلوگیری از بروز و مقابله با تخلف اعلام کرد و افزود: دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه با برنامه عمل کنند و به‌صورت محله محور از آغاز پخت نان تا اتمام آن نظارت کنند و اگر نیاز بود یک نفر بازرس برای نظارت بر پنج نانوایی یک محله انتخاب شود تا بر نحوه کار آنان نظارت کند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ساعات کار نانوایی‌ها باید طوری تنظیم شود که تعدادی از آن‌ها بعدازظهر پخت کنند تا دسترسی مردم به نان غیر از صبح‌ها نیز فراهم شود و تاکنون کاری در این مورد انجام‌نشده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تمایزی بین نانوایی‌های امین، متدین و متعهد با نانوایی‌های متخلف وجود ندارد، گفت: باید این نانوایی‌ها مشخص شوند و سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف قطع و به سهمیه آرد نانوایی‌های متعهد و درستکار اضافه شود.

خرم، ادامه داد: رصد و پایش از طریق دستگاه کارت‌خوان، افزایش نظارت فیزیکی ناظران، فعال‌تر شدن اتحادیه نانوایی و با برنامه عمل کردن برای ساماندهی وضعیت نان استان ضروری است.

وی با تأکید بر برگزاری جلسات هفتگی شورای آرد و نان استان، یادآور شد: در این استان بحرانی‌ترین موضوع در خصوص شیوع ویروس کرونا با مدیریت و ایجاد قرارگاه مربوط به این موضوع و اقدام خانه به خانه کنترل شد و در مدت یک سال حدود چهار میلیون نفر علیه این ویروس واکسینه شدند و جامعه به ایمنی عمومی رسید.

خرم، افزود: رسیدگی به وضعیت آرد و نان از سایر کارها ضروری بوده و مهم‌ترین کار در این استان ساماندهی این موضوع است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بابیان اینکه شرط برخورد با نانوایی‌های متخلف تشکیل پرونده تخلف و ارسال آن به این سازمان است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵۴ پرونده از سوی سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی و معاونت غذا و دارو به این سازمان ارسال‌شده است.

صمد حضرتی، با اشاره به اینکه در خصوص نقل‌وانتقال گندم و عرضه خارج از شبکه ابهامی وجود دارد که باید رفع شود، افزود: نقل‌وانتقال گندم از شهرستانی به شهرستان دیگر یا از استانی به استان دیگر به‌عنوان قاچاق و عرضه خارج از شبکه حساب‌شده و برای آن‌ها پرونده قاچاق تشکیل می‌شود که باید این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی بابیان اینکه آن‌چنان‌که باید نتوانسته‌ایم در ساماندهی نانوایی‌های موفق عمل کنیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه نیاز به اراده جمعی وجود دارد و اتحادیه نانوایی اقدام مؤثری در این زمینه انجام نداده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید