Iranian Agriculture News Agency

مراسم شب خاطره در تبریز تحت عنوان «رسم جهاد» در تبریز برگزار شد

هم‌زمان با سالروز تاسیس جهاد سازندگی، مراسم شب خاطره تحت عنوان «رسم جهاد» و بزرگداشت یاد و خاطره سردار جهادگر شهید حاج بهروز پورشریفی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌ مقدس استان آذربایجان‌ شرقی، با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ شرقی و امام جمعه تبریز برگزار شد.

مراسم شب خاطره در تبریز تحت عنوان «رسم جهاد» در تبریز برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در این مراسم بابیان اینکه نباید اجازه بدهیم خدمات جهاد سازندگی در روستاها اوایل انقلاب و در جبهه‌های جنگ، فراموش شود، گفت: خدمات و رشادت‌های جهاد سازندگی خصوصاً در دوران دفاع مقدس تاکنون کم‌رنگ در جامعه منعکس‌شده است.

وی افزود: رزمندگانی که در جبهه‌های جنگ تحمیلی حضور داشتند بهتر می‌توانند نقش و تأثیر جهاد سازندگی را در دوران دفاع مقدس درک کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم با اشاره به  نقش گردان‌های رزمی و مهندسی جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس درراه سازی و پل‌سازی و سنگر سازی، گفت: نباید اجازه بدهیم نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس فراموش شود.

وی ادامه داد: چه بسیار جهادگرانی داشتیم که جلوتر از رزمندگان حرکت می‌کردند و خاک‌ریزها و سنگرها را می‌ساختند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز بیان کرد: پل بعث و پل خیبر مایه افتخار جهاد سازندگی است.

وی افزود: خدماتی که جهادگران در روستاها انجام دادند برای همیشه در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند.

 در این مراسم یاد و خاطره شهدای عزیز جهاد سازندگی و سنگر سازان بی سنگر خاصه شهید حاج «بهروز پور شریفی» از فرماندهان عملیات مهندسی جنگ در تیپ مهندسی رزمی 57 فجر جهاد سازندگی و طراح پل خیبر گرامی داشته شده و روایتی از آن شهید توسط هم‌زمان آن شهید بزرگوار ارائه شد و در پایان مراسم نیز از نگاره شهید پور شریفی رونمایی و از خانواده این سردار شهید تجلیل کردند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید