Iranian Agriculture News Agency

برداشت بیش از 3 تن گندم در مزارع دیم آذربایجان شرقی توسط کشاورزان پیشرو

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: کشاورزان پیشرو با دانش بومی توانسته‌اند با دانش جدید تلفیق کنند و در مزارع دیم بالای 3 تن برداشت می‌کنند.

برداشت بیش از 3 تن گندم در مزارع دیم آذربایجان شرقی توسط کشاورزان پیشرو

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در مراسم تحویل نمادین کمباین به کشاورزان هشترود با تبریک هفته جهاد کشاورزی به خصوص به جهادگران و سنگرسازان بی سنگر افزود: فرمان تاریخی حضرت امام در 27 خرداد سال 1358 مبنی بر شکل‌گیری جهاد سازندگی برای محرومیت‌زدایی به خصوص از روستاها صادر شد و جهاد سازندگی سابق در طول مدت خدمتی خود اثرات ماندگاری را از خودش به جا گذاشت، هم در توسعه کالبدی روستاها اعم از ایجاد زیرساخت‌های آب شرب، برق، مدارس، مخابرات و بهداشت و در زمینه‌های دیگری که در روستاها بایستی به‌عنوان یک اقدام زیرساختی انجام می‌شد جهاد سازندگی در مدت عمر کوتاهش این اثرات را به جا گذاشت و همین الان هم که به روستاها تشریف می‌برید شما اثرات جهاد سازندگی را به قطع و یقین می‌بینید.

هر راه روستایی که کشیده شده طبیعتاً اثری از جهاد سازندگی و جهادگران عزیز است، زحماتشان را ارج می‌نهیم و یاد شهدای گرانقدر مخصوصاً شهدای سنگرساز بی سنگر را گرامی میداریم.

وی ادامه داد: بعد از حدود یک سال جنگ تحمیلی بر کشور تحمیل شد و این جهادگران عزیز لبیک گفتند به پیر مرشد خودشان، در جبهه‌ها حضور پیدا کردند، پشتیبانی جنگ و مهندسی رزمی جنگ را عهده دار شدند و تا آنجا پیش رفتند که لقب سنگرسازان بی سنگر را از بنیان‌گذار کبیر انقلاب گرفتند که این لقب افتخار بزرگی برای جهادگران و ما است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: کشاورزان پیشرو دانش بومی را توانستند با دانش جدید تلفیق کنند و در مزارع دیم بالای 3 تن برداشت می‌کنند که سایر کشاورزان هم که زیر یک تن برداشت می‌کنند باید از این ظرفیتی که وجود دارد بهره ببرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید