Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی خرید تضمینی بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در کشور خریداری شود.

پیش‌بینی خرید تضمینی بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سهراب سهرابی در هشترود گفت: با توجه به سطح زیر کشت پنج میلیون و ۹۵۰ هزار هکتاری گندم آبی و دیم کشور که از فروردین آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد برآورد می‌شود بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شود.

وی افزود: تا امروز بیش از ۴ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که این رقم نسبت به سال گذشته یک میلیون تن افزایش داشته است

سهرابی گفت: دو پروژه مهم در وزارت جهاد کشاورزی ادامه دارد که اولین پروژه جهش تولید در دیم‌زارها است که پروژه مشترک وزارت جهاد کشاورزی و ستاد فرمان اجرایی امام است که در سال جاری در سطح پنج میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اول مهر آغاز خواهد شد.

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی افزود: ۲۴ استان در این پروژه دخیل هستند که استان آذربایجان شرقی پیشرو در این طرح است و پیشرفت خوبی دارد.

وی گفت: موضوع دوم، موضوع کشاورزی قراردادی است که در مزارع آبی و دیم قرار است در بستر کشت قراردادی نهاده هایی مثل کود، بذر و بیمه در اختیار زارعین خواهیم داد و در زمان برداشت وجه از حساب کشاورزان از محل گندم تحویلی کشاورزان کسر و مابقی به کشاورزان داده خواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان نیز گفت: ۴۰۰صد هزار هکتار گندم دیم و ۶۸ هزار هکتار گندم آبی در استان کشت شده که خوشبختانه برداشت از مزارع گرمسیری استان یک هفته است که  از شهرستان‌های خداآفرین و آبش احمد شروع شده است و تاکنون ۵۰۰ تن خرید انجام شده و این روند ادامه دارد.

جلال رحیم زاده گفت:  پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۵۰ هزار تن گندم در استان تولید شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید