Iranian Agriculture News Agency

تحویل ۳۲ دستگاه کمباین به کشاورزان هشترود

فرماندار شهرستان هشترود از تحویل ۳۲ دستگاه کمباین با استفاده از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون به مبلغ ۲۸۱ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

تحویل ۳۲ دستگاه کمباین به کشاورزان هشترود

به گزارش خبرنگار ایانا در  آذربایجان شرقی، علیرضا توری در مراسم تحویل نمادین کمباین به کشاورزان هشترود گفت: با تحویل 32 کمباین، تعداد کمباین در شهرستان هشترود به ۱۶۵ دستگاه در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ افزایش یافت که این باعث می‌شود ضریب مکانیزاسیون به ۲.۸ اسب بخار ارتقا پیدا کند.

وی با تبریک هفته جهاد کشاورزی بر جهادگران عرصه تولید و تامین امنیت غذایی افزود: کشوری از لحاظ استقلال واقعی در شاخص‌های جهانی مستقل محسوب می‌شود که استقلال غذایی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما اگر در سایر عرصه‌ها وابستگی داشته باشیم، می‌توانیم با واردات و سایر مسائل رفع کنیم ولی در عرصه غذایی و تامین نیازهای غذایی و حیاتی، هر کشوری نتواند خودکفا شود، آن کشور، کشور وابسته است.

توری ادامه داد: با تلاش جهادگران عزیز در عرصه کشاورزی و تولید مواد غذایی و کالاهای اساسی کشور، قدم‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در طول 44 سال گذشته اتفاق افتاده، ما تا حدودی در اکثر کالاهای استراتژیک از جمله گندم، گوشت و مواد غذایی و ... خودکفا و مستقل هستیم. وابستگی وجود ندارد که اهرم فشاری برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد. امروز این برای ما اهمیت دارد و باید در این راستا و زمینه بیشتر تلاش کنیم. در اول انقلاب وضعیت چشمه‌ها، رودخانه‌های ما خیلی پرآب و پر رونق بود و برای 35 میلیون نفر تامین غذایی انجام می‌دادیم.

وی افزود: امروز نزولات جوی، آب‌ها به خاطر تخریب و دست‌کاری که بشر در طبیعت انجام داده است کاهش پیدا کرده است ولی با همان استعداد خاک با کم‌ترین آبی که نسبت به دهه‌های گذشته اتفاق افتاده است ما موفق شدیم برای بیش از ۸5 میلیون ایرانی، مواد غذایی تامین کنیم. این مسئله این هشدار را به ما می‌دهد که در آینده جمعیت ما احتمالا دو برابر می شود و ما با این امکانات باید برای بالای بیش از 150 میلیون نفر مواد غذایی تامین کنیم. به این منظور ما باید از دستاوردهای علمی و مباحث دانش بنیان در کشاوزی بهره ببریم تا پاسخگوی نیازهایمان باشد.

وی بیان کرد: ما در شهرستان هشترود بیش از ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار هکتار زمین داریم، با توجه به وسعت این زمین‌ها نیاز است ۱۰۰ تا ۱۲۰ دستگاه کمباین دیگر به دستگاه‌هایمان اضافه کنیم تا ریزش و ضایعات گندم و سایر محصولات کاهش یابد و این نوسازی به افزایش تولید نیز منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سایر ادوات کشاورزی نیز نیاز است توجه ویژه شود از جمله در زمینه نوسازی تراکتور با توجه به وسعت منطقه و کشت دیمی که در منطقه انجام می‌شود باید اقداماتی انجام شود که امیدواریم با قولی که  رئیس جمهور محترم در مورد اختصاص بودجه به تراکتور مطرح کردند و قول دادند هزار دستگاه تراکتور برای منطقه هشترود و چاراویماق اختصاص یابد، نوسازی ادوات در این شهرستان انجام شود.

وی خواستار تحویل پهباد به کشاورزان هشترود شد تا مبارزه با بیماری‌ها و آفات را به صورت مکانیزه انجام دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید