Iranian Agriculture News Agency

فرمان تاریخی تشکیل جهاد سازندگی سرآغاز محرومیت‌زدایی از روستاها بود

جلسه تفسیر قرآن ویژه مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان ‌شرقی هم‌زمان با هفته جهاد کشاورزی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، برگزار شد.

فرمان تاریخی تشکیل جهاد سازندگی سرآغاز محرومیت‌زدایی از روستاها بود

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نجفی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و جمع کثیری از مدیران استان در محل سازمان برگزار شد، با اشاره به ‌فرمان تاریخی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در 27 خرداد 1358 مبنی بر تأسیس جهاد سازندگی، گفت: به مناسبت این فرمان تاریخی 21 تا 27 خرداد به نام هفته جهاد کشاورزی نام‌گذاری شده است.

 وی افزود: جهاد سازندگی در سال 1358 با هدف محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی تأسیس شد و در مدت زمان کوتاهی عملکرد بسیار مؤثری نیز داشت.

فتحی جهاد سازندگی را بدون جایگزین دانست و ادامه داد: امام خمینی(ره) با یک فرمان هوشمندانه اقشار مختلف مردم را بسیج کردند و جهاد سازندگی را تشکیل دادند تا محرومیتی که از رژیم ستم‌شاهی به ارث رسیده بود، از بین ببرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: جهاد سازندگی در عرصه‌های مختلف از جاده‌سازی، تأمین آب شرب مناطق روستایی، مخابرات، مدرسه‌سازی و بسیاری از عرصه‌های دیگر خدمت‌رسانی کرد و به‌‌عنوان شاخص‌های توسعه روستایی اقدامات بسیار سازنده‌ای در این حوزه‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: پس از آغاز جنگ، جهاد سازندگی به دعوت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفت و علاوه بر حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ را نیز بر عهده گرفتند و تا آنجا پیش رفتند که لقب سنگرسازان بی سنگر را از امام خمینی(ره) دریافت کردند.

فتحی فعالیت‌های جهاد کشاورزی را در راستای تأمین امنیت غذایی دانست و اضافه کرد: با توجه به محدودیتی که در منابع آب‌ و خاک وجود دارد و روند رشد جمعیت جامعه، تأمین امنیت غذایی یک ضرورت است و تولید مواد غذایی باید افزایش پیدا کند و تلاش می‌کنیم با افزایش ضریب نفوذ دانش در حوزه کشاورزی، این افزایش تولید را محقق کنیم.

در این جلسه ضمن هم‌خوانی آیاتی از قرآن کریم، استاد اسدالله ضیائی از ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی،آیاتی چند از کلام‌الله مجید را تفسیرکرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید