Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری 73 پروژه در دور دوم سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از بهره برداری تعداد 73 پروژه در دور دوم سفر ریاست جمهوری در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد.

بهره‌برداری 73  پروژه در دور دوم سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی

اکبر فتحی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، با اعلام این مطلب گفت: در این سفر 73 پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 10 هزار و 271 میلیارد ریال و ایجاد و تثبیت اشتغال برای ۴۱ هزار و 323 نفر در بیش از ۱۰ هزار و ۹۸۰ هکتار از اراضی استان افتتاح می‌شود.

وی در خصوص ابر پروژه توسعه ارس گفت: اجرای این پروژه در 9 هزار و 979 هکتار از اراضی جلفا، خداآفرین و مرند که قبلا به صورت دیم کشت می‌شد و در طول 4 سال با پیشرفت فیزیکی 90 درصد مسکوت مانده بود که خوشبختانه در دور اول سفر ریاست جمهوری با تخصیص اعتبار بالغ بر 8 هزار و 981 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی و تثبیت اشتغال 39 هزار و 916 نفر به بهره برداری رسید.

فتحی با اشاره به پروژه سامانه‌های نوین آبیاری و آبیاری تحت فشار افزود: این پروژه درسطح  714.5 هکتار از اراضی استان با اعتبار بالغ بر 335 میلیارد و 723 میلیون ریال اجرا شد که موجب اشتغال‌زایی و تثبیت اشتغال 930 نفر خواهد بود.

وی اداممه داد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها که شامل 37 هکتار آبیاری قطره‌ای، 316 هکتار آبیاری بارانی و 361.5 هکتار  آبیاری کم فشار است، صرفه جویی بیش از 2 میلیون مترمکعب آب حاصل خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: تکمیل خط انتقال آب پروژه پرورش آرتمیا نیز از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح است، اجرای این پروژه در 58 هکتار از اراضی روستای رحمانلو شهرستان عجب شیر در بستر دریاچه ارومیه با اعتبار بالغ بر 300 میلیارد ریال که موجب اشتغال‌زایی مستقیم برای 10 نفر خواهد شد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این پروژه با ظرفیت تولید 10 تن بیومس و 4 تن سیست، 20 درصد از نیاز مزارع پرورش میگو و ماهی در کشور را به آرتمیا را رفع خواهد کرد و موجب احیاء زیست بوم دریاچه ارومیه می‌شود.

فتحی درخصوص بهره‌برداری از اراضی پایاب سد آیدوغموش نیز گفت: اجرای این پروژه 418 هکتاری در روستای اکرم آباد میانه با اعتبار بالغ بر 125 میلیارد و500 میلیون ریال موجب اشتغال‌زایی وتثبیت اشتغال برای 450 نفر خواهد شد.

وی یادآور شد: تجهیز و آماده‌سازی آزمایشگاه دامپزشکی استان با 250 میلیارد ریال هزینه کرد، بهره‌برداری از سیلوی آرد گل گندم خوشه زرین هشترود با اعتبار 280 میلیارد ریال و ایجاد 7 نفر اشتغال جدید و رونمایی از خط تولید تراکتور شالیزاری در شرکت تراکتورسازی ایران از دیگر طرح‌های قابل بهره‌برداری در حوزه کشاورزی به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید