Iranian Agriculture News Agency

امام خمینی پیشوایی برای همگان

سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به مناسبت سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب و 15 خرداد بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن تسلیت این ایام، بیان کرد: امام خمینی (ره) پیشوایی بود که نمی‌توان آن را به یک جغرافیا، دین، نحله فکری یا برهه تاریخی محدود کرد و لطف ایزد و دست روزگار این‌چنین محقق کرده بود تا در زمانه‌ای زیست کند که نه یک نفر، بلکه یک ملت دعوتش را لبیک گفتند.

امام خمینی پیشوایی برای همگان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

«وَالَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ* سَیَهْدِیهِمْ وَ یُصْلِحُ بَالَهُمْ * وَیُدْخِلُ هُمُ الْجَنَّةَعَرَّفَهَا لَهُمْ.» آنان که در راه خدا کشته شدند خدا هرگز اعمالشان را ضایع نگرداند* آنها را البته به راه سعادت هدایت کند و امورشان را اصلاح فرماید* و آنها را در بهشت که اوصاف آن را برای آنان بازگو کرده وارد می‌کند*

«15 خرداد 1342 جوانه‌ای از خاک پربرکت این کشور سر برآورد و با خون دلاوران و شهیدان آبیاری شد که امروزه آن را با نام درخت تنومند جمهوری اسلامی می‌شناسیم. قیام 15 خرداد شاید نقطه آغازین انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی نباشد، اما بدون شک نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود که پایه‌های رژیم ستم‌شاهی را سست کرد و بنیان خاندان پهلوی را از هم پاشید.

کتاب انقلاب اسلامی ایران صفحات زیادی را در خود جای‌داده است اما اغراق نخواهد بود اگر بگوییم نخستین برگ زرین آن قیام 15 خرداد 1342 بود. روزی که با نام روح‌الله موسوی خمینی (ره) آغاز شد و بساط یکی از قدیمی‌ترین حکومت‌های سلطنتی در دنیا را برهم چید و با پیوستن روح خدا به لقاء الله در شامگاه 13 خردادماه 1368، چهاردهم خرداد را به ‌روز عزا و ماتم ملت ولایتمدار و انقلابی ایران مبدل کرد.

15 خرداد در ابتدا یک تاریخ بود در کنار دیگر روزهای تقویم تا آنکه امام خمینی (ره) به همراه دلیرمردان و شیرزنانی که مسیر روشنایی را در پی این پیر فرزانه پیش‌گرفته بودند این تاریخ را از آن خود کردند. از خون خود آن را سیراب کردند و جان بر پای بلندنامی آن گذاشتند. برومندان برای قد کشیدنش پرپر شدند و عزیزان برای ماندگاری‌اش رخت سیاه بر تن کردند تا سرانجام 15 خرداد به یک برگ زرین در کتاب تاریخ تبدیل شد. به‌روز امام و همراهانش. 

امام خمینی (ره) از 15 خرداد 1342 یک تاریخ ساخت و مردمی که در کنار امام امت ایستادند و ایشان را تنها نگذاشتند تا اسلام سیاسی و انقلاب اسلامی را از میانه جهان بلوک‌بندی شده پدید آورند و دل‌های مستضعفان و مسلمانان جهان را به آن گرم کنند.

امام خمینی (ره) پیشوا بود، حتی اگر یک نفر هم به دعوتش لبیک نمی‌گفت. چراکه او راه حق را می‌شناخت، چراغ هدایت را در دست داشت و محکم و استوار قدم بر می‌داشت و به خداوند باری‌تعالی ایمان داشت و وعده را حق می‌دانست که «وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ *إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌ ّعَزِیزٌ» قولی صحیح و صدق است و همین بود که خداوند نیز او را یاری کرد و نهضتش را به پیروزی رسانید.

امام خمینی (ره) پیشوا بود و لطف ایزد و دست روزگار این‌چنین محقق کرده بود تا در زمانه‌ای زیست کند که نه یک نفر، بلکه یک ملت دعوتش را لبیک گفتند. ملتی که از جنس «أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَ لَا رِجَالَ» نبودند، بلکه جنسشان از جنس سالکان عاشورا بود و به همین دلیل، حماسه از جنس عاشورا را بر صفحه تاریخ تصویر کردند و یزید زمانه خود را شناختند و در کنار امام خود ماندند و بساط ظلم در هم شکستند.

امام خمینی (ره) پیشوا بود. پیشوایی که نمی‌توان آن را به یک جغرافیا، دین، نحله فکری یا برهه تاریخی محدود کرد. مردی بود برای تمام تاریخ و رهبری بود برای تمام مظلومان و ستمدیدگان جهان. امام (ره) به همگان آموخت چگونه می‌شود در مقابل ستمکاران ایستاد و با دست‌های خالی از اسلحه و قلب‌هایی مملو از ایمان، ستم را از ریشه خشکاند.

سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی فرارسیدن14 خردادماه سالروز عروج ملکوتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و قیام خونین 15 خرداد را به همه مردم ولایت مدار و انقلابی کشور تسلیت گفته و عمر پربرکت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و دوام و ترقی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی از درگاه خداوند رحمان مسئلت دارد.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید