Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی مراقبت‌های بعد از پیوند درختان گردو در کلیبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر از برگزاری کارگاه آموزشی اصول نگهداری درختان گردو پس از انجام عملیات تعویض تاج و پیوند زنی درختان کم بارده با ارقام پر بارده و مقاوم به سرمای دیررس بهاره خبر داد.

 برگزاری کارگاه آموزشی مراقبت‌های بعد از پیوند درختان گردو در کلیبر

به گزرش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  سیاوش حضوری گفت: با هدف آشنایی باغداران با نحوه نگهداری درختان گردوی پیوندی، این کارگاه آموزشی یک روزه با مشارکت و همکاری واحد باغبانی و اداره آموزش و ترویج این مدیریت و شرکت فنی مشاوره‌ای کشاورزی توسعه ترویج گندم‌کاران ارسباران کلیبر در باغ رسول خانی در روستای قشلاق بخش مرکزی این شهرستان با حضور باغداران پیشرو شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی که با حضور مدیر امور باغبانی سازمان،  معاون مدیریت حفظ نباتات سازمان و کارشناس باغبانی مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، باغداران و کارشناسان نکات مهم و کلیدی را در خصوص زمان و نحوه هرس، مبارزه با آفات و بیماری‌ها ، زمان باز کردن محافظ‌های پیوندک‌ها ، فاصله کاشت  نهال ارقام مختلف این طرح از جمله نحوه، زمان، تهیه و نگهداری پیوندک‌ها ، فاصله کاشت نهال‌های پیوندی، زمان آبیاری و  تغذیه صحیح آموزش دیدند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر بیان کرد: با برگزاری این کارگاه آموزشی شاهد ترغیب سایر باغداران شهرستان برای اصلاح تاج درختان گردو کم بارده با ارقام پر بارده و مقاوم به سرمای بهاره در سطح شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: از کارشناسان مروج مسئول پهنه و کارشناسان شرکت‌های فنی مشاوره‌ای می‌خواهیم برای ترویج این طرح در میان سایر باغداران از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی در روستاها، تهیه بروشور و اطلاعیه‌های فنی لازم و استفاده از ظرفیت فضای مجازی نهایت سعی و تلاش خود را بکنند تا اینکه در آینده نزدیک شاهد افزایش میزان تولید و درآمد باغداران گردوی شهرستان باشیم.

 

 

 

 

 

حجم ویدیو: 20.49M | مدت زمان ویدیو: 00:02:25
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید