Iranian Agriculture News Agency

صدور نخستین مجوز قایقرانی در منابع آبی استان آذربایجان شرقی

سرپرست شیلات و امور آبزیان استان آذربایجان شرقی از صدور نخستین مجوز استفاده و بهره‌برداری از سطح آبی مخزن سد ملاجیق شهرستان هشترود خبر داد .

صدور نخستین مجوز قایقرانی در منابع آبی استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جواد گوزلی گفت: پس از صدور نخستین مجوز گردشگری شیلاتی در شهرستان هشترود ، اولین مجوز قایقرانی نیز در این شهرستان توسط شرکت آب منطقه‌ای استان صادر شد.

وی افزود: گردشگری شیلاتی علاوه بر ترویج فرهنگ مصرف آبزیان، ظرفیت بالایی در درآمد و اشتغال‌زایی دارد و استان آذربایجان شرقی با دارا بودن مناطق و مزارع آبزی پروری، پتانسل کم‌نظیری در این حوزه را دارا است، گوزلی گفت:  طی سال‌های اخیر با آغاز فعالیت مراکز گردشگری شیلاتی در استان، شاهد رشد و رونق بیشتر این بخش هستیم.

وی با ابراز خرسندی از صدور نخستین مجوز قایقرانی در محدوده گردشگری شیلاتی شهرستان هشترود گفت: این شهرستان در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است و از جمله شهرستان‌های با پتانسیل بالا در حوزه کشاورزی و شیلات است.

گوزلی ادامه داد: این مجموعه گردشگری در اراضی روستای ملاجیق و در حاشیه سد خاکی ملاجیق  با ظرفیت 10 میلیون متر مکعب آب ایجاد شده است، این مجموعه علاوه بر پرورش ماهی گرم آبی با توجه به اینکه هرساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران و علاقمندان به طبیعت است برای رونق بخشی به مرکز، با ایجاد تفریحاتی سالم از جمله قایق‌رانی،  ماهیگیری با قلاب و پخت صحرایی آبزیان  با ایجاد ارزش افزوده به ارائه خدمات به گردشگران می‌پردازد.

سرپرست شیلات استان در خاتمه با ابراز امیدواری از افزایش تفرجگاه‌های شیلاتی توضیح داد:  با همکاری‌های بین بخشی مسئولین، توسعه و رونق صنعت شیلاتی و کشاورزی همزمان دراین منطقه میسر خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید