Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی، ترویجی و مهارتی نگهداری باغات سرشاخه کاری شده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر از برگزاری کارگاه آموزشی، ترویجی و مهارتی نگهداری باغات سرشاخه کاری شده گردو در این شهرستان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی، ترویجی و مهارتی نگهداری باغات سرشاخه کاری شده

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، احمد اسلامی با اشاره به عزیمت تیم پژوهشی - مشاوره‌ای برای برگزاری کارگاه آموزشی نگهداری باغات سرشاخه کاری شده و حضور محققین و اساتید کشوری و استانی مربوطه در این شهرستان گفت: کارگاه تخصصی مربوطه با حضور مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی، کارشناسان مدیریت‌های جهاد کشاورزی و بهره‌برداران کشاورزی جنوب استان، متخصص پیوند گردو، لطیفیان متخصص حشره شناسی، دستجردی متخصص بیماری شناسی گیاهی از تحقیقات کشور برگزار شد.

وی افزود: با توجه به‌ اینکه اکثر درختان گردوی موجود در منطقه ژنوتیپ بومی بوده و غالباً حساس به سرمازدگی هستند لذا برای مقابله با سرمای دیررس بهاره و همچنین تجاری سازی باغات گردو در سال‌های اخیر با تشکیل کارگاه، بازدید و کلاس‌های آموزشی متعدد، اقدام به تعویض تاج درختان گردو به مساحت ۳۵ هکتار با ارقام دیر برگ ده و پربار نظیر چندلر، فرنور و فرانکت اقدامات لازم انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این کارگاه آموزشی ترویجی شاهد ترغیب سایر باغداران شهرستان برای اصلاح تاج درختان گردو و افزایش میزان تولید و درآمد باغداران گردوی شهرستان باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید