Iranian Agriculture News Agency

برگزاری همایش آشنایی با تنظیمات کمباین برای برداشت اصولی غلات و کلزا در تبریز

آموزش و ترویج رکن توسعه کشاورزی پایدار است

همایش یک روزه آشنایی با تنظیمات کمباین برای برداشت اصولی غلات و کلزا ویژه مروجین، مسئول پهنه ها و کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در تبریز برگزار شد.

برگزاری همایش آشنایی با تنظیمات کمباین برای برداشت اصولی غلات و کلزا در تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این همایش گفت: از جمله برنامه‌هایی که این مدیریت دارد، افزایش مهارت فنی، مدیریتی و ایجاد نگرش‌های جدید و مطلوب بین بهره‌برداران بخش کشاورزی در استفاده از نهاده‌ها، منابع و امکانات در اختیار است. برای تحقق این امر لازم است کارشناسان و مروجان ما توانمندی‌های لازم را کسب کنند. از جمله چالش‌هایی که در سازمان ما وجود دارد توانمندی‌های تخصصی مربیان آموزشی است، کارشناسان و مروجان ما در مراکز جهاد کشاورزی و شهرستان‌ها باید نسبت به انتقال دانش، فن‌آوری و دستاوردهای مراکز آموزشی به عرصه‌ها و واحدهای تولیدی اهتمام ویژه داشته باشند.

آیت الله عبادپور افزود: ما آموزش‌های اولیه را توسط موسسه تحقیقات دیم کشور و با مساعدت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کارشناسان و مروجان استان ارائه کرده‌ایم. امسال نیز برنامه‌ریزی کردیم تعدادی از کارشناسان و مروجان را در مراکز دولتی و غیردولتی بخش کشاورزی استان شناسایی کنیم و با ارائه آموزش‌های تخصصی و جدید،  برای آنها کارت مربی‌گری صادر کنیم.

وی ادامه داد: اساسی‌ترین نکته‌ای که مروجان ما باید به آن عمل کنند، انتخاب و کاربرد شیوه‌های مختلف ترویجی است. از سوی موسسه آموزش و ترویج وزارتخانه، سازه‌های ترویجی تعریف شده است. همچنین سعی داریم از ظرفیت مزارع نوآور و آزمایشی با محوریت کشاورزان برتر استفاده کرده و از آنها غافل نباشیم.

عبادپور با اشاره به اینکه آموزش و ترویج رکن توسعه کشاورزی پایدار است، گفت: هدف ما از برگزاری همایش آشنایی با تنظیمات کمباین برای برداشت اصولی غلات و کلزا ارائه آموزش‌های تخصصی است تا بتوانیم در توانمندسازی مروجان و کارشناسان گام های اساسی برداریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید