Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه آموزش ضابطان قضایی خاص برای کارشناسان امور اراضی استان آذربایجان شرقی

جلسه آموزش ضابطان قضایی خاص برای کارشناسان امور اراضی استان آذربایجان شرقی با حضور دادیار دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در مجتمع شهید کسایی تبریز برگزار شد.

برگزاری جلسه آموزش ضابطان قضایی خاص برای کارشناسان امور اراضی استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  با هماهنگی اداره امور حقوقی و مالکیت اراضی مدیریت امور اراضی و فرماندهی یگان حفاظت امور اراضی استان آذربایجان شرقی، جلسه آموزش ضابطان دادگستری با حضور دادیار دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان ، مدیر امور اراضی، رئیس اداره امور حقوقی سازمان، فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی استان و با حضور روسای ادارات امور اراضی تعدادی از شهرستان‌ها، کارشناسان حقوقی و گشت مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در مجتمع شهید کسایی تبریز برگزار شد.

نماینده دادستان عمومی و انقلاب تبریز در این جلسه به تدریس مباحثی پیرامون وظایف ضابطان عام و خاص دادگستری در آئین دادرسی کیفری و نحوه پیشگیری از وقوع جرم پرداخت و سرفصل‌های آموزشی را ارایه کرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در ادامه این جلسه به بیان مباحثی پیرامون نحوه مقابله با تغییر کاربری‌های انجام شده پرداخت و افزایش کاذب قیمت زمین و سرمایه‌ای و کالایی شدن اراضی کشاورزی را خسرانی جبران‌ناپذیر دانست.

وی بر لزوم به کارگیری توانمندی و ظرفیت موجود برای مقابله با پدیده تغییر کاربری غیر مجاز تاکید کرد.

 داداش نصیری به نحوه اجرای احکام دادگستری و نحوه رفع ابهام از احکام و دستورهای قضایی پرداخت و بر لزوم توقف عملیات تغییر کاربری و  اعمال تبصره 1 و 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تاکید کرد.

رئیس اداره امور حقوقی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز به بیان مباحثی پیرامون  پدیده تغییر کاربری غیرمجاز، بحران کم آبی، از بین رفتن خاک کشاورزی و بهره‌وری پرداخته و این موارد را ازجمله عوامل تاثیرگذار و تهدیدی جدی برای امنیت غذایی عامه مردم و آیندگان دانست.

علیرضا محمدنژاد داریانی به بهبود و ارتقای کیفیت دفاع در پرونده‌های دفاع از حقوق عامه از جمله تغییر کاربری غیرمجاز تاکید کرد و از برنامه‌ریزی گسترده اداره حقوقی سازمان و برگزاری جلسات آموزشی ماهانه برای کارشناسان حقوقی در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید