Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز مطالعات زنان و خانواده بسیج اساتید کشور:

درالگوی سوم، زن مسلمان تاریخ ساز و تمدن ساز است

رییس مرکز مطالعات زنان و خانواده بسیج اساتید کشور گفت: در الگوی سوم، زن مسلمان تاریخ ساز و تمدن ساز است.

درالگوی سوم، زن مسلمان  تاریخ ساز و تمدن ساز است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  فاطمه واعظ جوادی در گردهمایی بانوان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی به مناسبت دهه کرامت با عنوان « زیست عفیفانه، زندگی کریمانه» و با رویکرد حوزه های نقش آفرینی بانوان در دستیابی به الگوی سوم زن مسلمان برگزار شد، افزود: مقام معظم رهبری در اسفند ۱۳۹۱ الگوی سومی را برای زنان جامعه تبیین کردند. ایشان چنین بیان کردند که: «زن، در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی؛ و در تعریف غالباً غربی، به مثابه‌ موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود».

وی به برخی ویژگی‌های زن الگوی سوم اشاره کرد و ادامه داد: زن در چنین بستری به هویت زنانه خود مفتخر است. تمایلی به انجام رفتارهایی مغایر طبیعت خود ندارد. به مادری خود مفتخر است. اهل فهم و خرد و اندیشه است. اهل تزکیه و تذهیب نفس است. مجاهد و انقلابی است. حافظ غیب همسر بوده و یار و یاورش است. پرورش دهنده نسلی ثابت قدم، مومن و عالم و مجاهد و انقلابی است. در مسئولیت های اجتماعی به دقت و با تدبیر اقدام می کند. در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های کشور فعالانه حضور دارد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز با تبریک دهه کرامت گفت: اسلام برای زنان جایگاه والایی تعیین کرده است و زنان مسلمان دارای جایگاه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی هستند که در تعلیم و تربیت نیز نقش مهمی ایفا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی افزود: به برکت انقلاب اسلامی نیز زنان در عرصه های مختلف از جمله بهداشت، ورزش، رسانه، تصمیم گیری و تصمیم سازی، کارآفرینی و اشتغال موفقیت های چشمگیری بدست آورده اند.

وی ادامه داد: دشمنان می خواهند با شعارهای مختلف جایگاه زن ایرانی را لکه دار کنند و این بانوان ما هستند که باید این خطرات را بشناسند. در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی بانوان شاغل به عنوان منادیان امنیت غذایی فعالیت می کنند و هر کدام از آنها می توانند به عنوان سفیران جهاد تبیین عمل کنند.  

در این مراسم از تعدادی از بانوان فعال در زمینه جهاد تبیین در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید