Iranian Agriculture News Agency

لزوم حمایت از گروه‌های جهاد دامپزشکی

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی بر لزوم حمایت از گروه‌های جهاد دامپزشکی تاکید کرد.

لزوم حمایت از گروه‌های جهاد دامپزشکی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد در دومین جلسه کمیته فنی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در سال 1402 بر برگزاری جلسه توجیهی با روسای ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها برای همکاری نزدیک با گروه‌های جهادی تاکید کرد و افزود: گروه‌های جهاد دامپزشکی می‌توانند با حضور در مناطق محروم، ضمن آموزش اصول علمی در دامپروری به روستاییان، با انجام خدمات رایگان دامپزشکی موجب ارتقاء بهداشت و سلامت دام‌ها در روستاها و در نتیجه افزایش بهداشت و سلامت جامعه شوند، لذا همکاری ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها با گروه‌های جهاد دامپزشکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بر اجرای مفاد ابلاغی سند تحول دامپزشکی در سال 1402 تأکید کرد و عملکرد ادارات فنی در زمینة سند تحول دامپزشکی، در جلسة کمیتة فنی پایان هر ماه ارائه شد.

مهدی حامی بر اولویت واکسیناسیون بروسلوز دام‌های سبک با واکسن Fd Rev1 در کانون‌های تب مالت انسانی تاکید کرد و افزود: پیش از اتمام واکسیناسیون احشام سبک در این کانون‌ها، به مایه کوبی دام‌های سبک سایر واحدهای اپیدمیولوژیک اقدام نشود.

وی همچنین افزود: روند پیشرفت اکیپ‌های واکسیناسیون در زمینه مایه‌کوبی دام‌های سبک با واکسن Fd Rev1 در کانون‌های تب مالت انسانی تا 15 روز مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و گزارش نهایی در جلسه آتی کمیته فنی ارائه شود.

حامی نیز ضمن تأکید بر تعامل نزدیک با اکیپ‌های واکسیناسیون که در قالب اردوهای جهادی همکاری می‌کنند، از اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی و واحد آموزش اداره کل دامپزشکی استان خواست تا برای این گروه‌ها، جلسه آموزشی  مستمر و مداوم برگزار و گزارش آن به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها ارسال شود.

در ادامه این جلسه جعفر شیرازی، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی، در خصوص وضعیت کانون‌های تب مالت در جمعیت انسانی به تفکیک شهرستان‌ها و وضعیت مایه کوبی دام‌های سبک در کانون‌های یاد شده گزارش مبسوطی ارائه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید