Iranian Agriculture News Agency

برگزاری آموزش های ترویجی برای 400 نفر روز در شهرستان مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: حدود ۴۰۰ نفر روز در قالب کارگاه آموزشی و روز مزرعه و دوره ترویجی و بازدید در این شهرستان مورد آموزش قرار گرفت.

برگزاری آموزش های ترویجی برای 400 نفر روز در شهرستان مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، سعید خیر اندیش افزود: کاروان ترویجی الگوی کشت همزمان با سایر شهرهای استان در چهار مرکز مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه با هدف تشویق و ترغیب کشاورزان به مشارکت و همراهی در الگوی کشت محصولات زراعی، مسئله‌یابی و پاسخ به سؤالات فنی کشاورزان، ارائه راهکارها و معرفی دانش و فن‌آوری‌های جدید با حضور کارشناسان و نماینده نظام مهندسی و مرکز تحقیقات در جمع بهره‌برداران برگزار شد.

وی افزود: در اولین روز کاروان دو مورد کارگاه آموزشی در روستاهای گلتپه و اوخچی و دو مورد دوره ترویجی در روستاهای خلیفه کندی و پالچقلو برگزار شد و متعاقب آن در دومین روز کاروان هم سه مورد روز مزرعه در روستاهای کهجوق، اهق و کوسه صفر و یک مورد بازدید مسایل ترویجی در روستای شیخ جان اجرایی شد. همچنین در حاشیه این کاروان به‌منظور بهبود سطح علمی و عملی بهره‌برداران و کشاورزان منطقه حدود ۶۰۰ نفر ساعت هم به صورت چهره به چهره آموزش دیدند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه به اهمیت آموزش و ترویج و انتقال دانش روز تاکید کرده و کاروان ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی را بهترین فرصت در پیشبرد هر چه بهتر اجرای الگوی کشت دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید