Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت:

جذب سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی با تلاش‌های روابط عمومی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: روابط عمومی با اعتمادسازی و تبیین توانسته است حوزه کشاورزی را به سرمایه گذاران بشناساند و سرمایه قابل توجهی را جذب این عرصه کند .

جذب سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی با تلاش‌های روابط عمومی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در سومین گردهمایی مدیران روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی که به مناسب 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی در تبریز برگزار می‌شود، جایگاه آذربایجان شرقی در حوزه کشاورزی را مرهون تلاش‌های کشاورزان، پرورش دهندگان دام و طیور، کارکنان جهاد کشاورزی، مروجان و همه فعالان حوزه کشاورزی در استان دانست.

وی ادامه داد: در ساختار جهاد کشاورزی همه بخش‌ها و سازمان‌های تابعه در کنار کشاورزان و فعالان این عرصه تلاش می‌کنند تا تولید بیش از 5 میلیون تن محصولات کشاورزی محقق شود.

 فتحی امنیت غذایی را تهیه غذای سالم و کافی توصیف کرد و افزود: اگر همکاران روابط عمومی موفق به ایفای وظایف خود نشوند و در حوزه تبیین موفق عمل نکنند، به اهدافی که در حوزه امنیت غذایی تعریف کردیم، دست پیدا نخواهیم کرد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی دستیابی به امنیت غذایی با محدودیت‌های منابع آب و خاک مواجه دانست و بیان کرد: در شرایطی که توسعه منابع امکان پذیر نیست باید با بهبود عمکرد در واحد سطح به امنیت غذایی دست پیدا کنیم.

 فتحی با اشاره به ساختار ترویجی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: نمی‌توان روابط عمومی را از آرمان‌ها و رسالت‌های ترویجی وزارت جهاد کشاورزی تفکیک کرد.

وی با قدردانی از عملکرد دکتر رضازاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی از تحول ساختاری که با ورود ایشان به وزارت جهاد کشاورزی در عرصه روابط عمومی رخ داده است، تجلیل کرد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی کم بودن میزان سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی را یکی از چالش‌های این حوزه دانست و ادامه داد: کشاورزی تنها 5 درصد از سرمایه گذاری کشور را به خود اختصاص می‌دهد و این در حالی است که 12درصد اشتغال و 20 درصد از تجارت به حوزه کشورزی اختصاص دارد.

 فتحی افزود: تحقق این عملکرد شایسته مرهون تلاش‌های روابط عمومی است و با فعالیت‌های روابط عمومی بود که توانستیم در سال گذشته حوزه کشاورزی را به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم و سرمایه قابل توجهی را به بخش کشاورزی جذب کنیم که با این سرمایه‌گذاری پروژه های متعددی در حوزه‌های مختلف کشاورزی اجرایی شد.

 وی با تجلیل از عملکرد اداره روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت:  هماهنگی و همکاری بسیار خوبی بین روابط عمومی سازمان و ادارات تابعه وجود دارد و در نتیجه این همکاری‌ها بود که روابط عمومی سازمان موفق شد در سال گذشته 5 مقام برتر کشوری و استانی در حوزه روابط عمومی را کسب کند.

فتحی با اشاره به تلاش‌های روابط عمومی در کنار کشاوزان برای افزایش تولید، گفت: روابط عمومی اعتمادسازی در جامعه را دنبال می‌کند و این وظیفه‌ای خطیر و حیاتی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید