Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا خبر داد:

صدور سند رسمی برای اراضی کشاورزی شهرستان جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از صدور سند رسمی برای اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

صدور سند رسمی برای اراضی کشاورزی شهرستان جلفا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، رضا عباسی در نشست صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی که با حضور رئیس اداره ثبت و اسناد این شهرستان در مدیریت جهاد کشاورزی هوراند برگزار شد، بر تسهیل روند اجرای طرح صدور اسناد اراضی کشاورزی و لزوم تعامل و هماهنگی کارشناسان اداره امور اراضی با دستگاه‌های ذی‌ربط برای تسریع امر و تحقق صد در صدی برنامه تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سنددار کردن اراضی کشاورزی شهرستان عنوان کرد: سنددار شدن اراضی کشاورزی علاوه بر قانونی شدن حق مالکیت کشاورزان، باعث جلوگیری‌ از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، حل اختلاف بین کشاورزان را نیز به همراه خواهد داشت.

عباسی در ادامه بیان کرد: لازمه تبیین موضوع اهمیت و ضرورت صدور اسناد کشاورزی، برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی، آگاه‌سازی، تبلیغ و اطلاع‌رسانی درباره مزایا و مسیر قانونی سنددار شدن اراضی کشاورزی توسط همکاران جهاد کشاورزی است.

روستایی، رئیس اداره ثبت و اسناد شهرستان جلفا نیز در این نشست با اشاره به رفع مشکلات مالکیتی اراضی کشاورزی، گفت: این امر سبب تکمیل شدن طرح کاداستر شده و انگیزه کشاورزان را برای سرمایه‌گذاری در اراضی خود افزایش می‌دهد و با اجرای طرح صدور سند مالکیت زراعی پیش‌بینی‌ می‌شود با همراهی مالکان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط تا پایان امسال  بیش از ۸۰ درصد اراضی کشاورزی شهرستان سنددار شوند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید