Iranian Agriculture News Agency

رونمایی از دفترچه پس انداز اعضا و ارکان صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری

صندوق‌های خرد زنان روستایی تولید را به اشتغال پیوند می‌زنند

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: صندوق‌های خرد زنان روستایی تولید را به اشتغال و اشتغال آفرینی پیوند می‌زنند .

صندوق‌های خرد زنان روستایی تولید را به اشتغال پیوند می‌زنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نجفی در « نشست توجیهی صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری» و آیین رونمایی از دفترچه پس انداز اعضا و ارکان که با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، مدیران ستادی، نمایندگانی ازصندوق‌های خرد زنان و مروجین مراکز ترویجی در محل مجتمع فرهنگی_رفاهی شهید کسایی برگزار شده بود، گفت: با گذشت بیش از 40 سال از وقوع انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آسیب شناسی و بیان میزان پیشرفت‌ها و فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی کشور می‌پردازد. یکی از ویژگی‌های برجسته گام دوم انقلاب بحث تمدن سازی ایران با زیربنای اسلام است.

وی  با اشاره به بحث اشتغال و تولید به عنوان یکی از جنبه‌های این تمدن نوین بیان کرد: اگر در جامعه اشتغال و تولید به نسبت منابع آن جامعه وجود نداشته باشد، تمدنی ایجاد نخواهد شد. فعالیتی که صندوق‌های خرد زنان انجام می‌دهند در واقع تولید را به اشتغال و اشتغال آفرینی پیوند می‌زنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان استفاده از دانش و نوآوری و توجه به ظرفیت‌های بومی منطقه را از دیگر جنبه‌های تمدن نوین دانست و گفت: در فعالیت‌های صندوق‌های خرد زنان باید از شیوه‌های سنتی دور شده و به استفاده از دانش و فن آوری‌های نوین توجه شود. در ارتباط با ظرفیت‌ها و توانایی‌های بومی منطقه نیز به سمت برندسازی حرکت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی با  اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی در ارتباط با بحث‌های تولید، اشتغال و اشتغال آفرینی به سه واژه کسب روزی حلال، جهاد در راه خدا و عمل صالح بر می‌خوریم، گفت: کسب روزی حلال، تلاش برای تأمین معاش خانواده مصداق عبادت و جهاد در راه خداست و هر فعالیتی که اثرات مفید و مثبت آن در طول زمان نصیب آیندگان شود  همانند ایجاد و فعالیت در قالب تشکلی مانند صندوق خرد زنان مصداق عمل صالح است.

در پایان این نشست از دفترچه پس‌انداز اعضا و ارکان صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری آذربایجان شرقی رونمایی شد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید