Iranian Agriculture News Agency

یادواره سرداران و شهدای سنگرسازان بی‌سنگر شهرستان مرند با استقبال پرشور مردم برگزار شد

یادواره سرداران و شهدای سنگر سازان بی سنگر شهرستان مرند و بزرگداشت شهید مظلوم آیت‌الله سلیمانی، شهید غیرت حمیدرضا الداغی و شهید نیروی انتظامی سرهنگ علیرضا شهرکی با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه زنجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، مسئولین استانی و شهرستانی، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و با استقبال پرشکوه مردم در مصلی امام خمینی (ره) شهرستان مرند برگزار شد.

یادواره سرداران و شهدای سنگرسازان بی‌سنگر شهرستان مرند  با استقبال پرشور مردم برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در این مراسم سال‌های دفاع مقدس را از برجسته‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: جوانانی که در دوران دفاع مقدس حضور دارند همیشه این سؤال را مطرح می‌کنند که جنگ مایه ویرانی، نابسامانی اقتصادی و مشکلات بسیار دیگری است پس چرا ما با رژیم بعث عراق جنگیدیم.

آیت‌الله علی خاتمی ادامه داد: فقط سه روز از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود که جنگ مسلحانه در کردستان علیه انقلاب اسلامی آغاز شد، آن‌ هم به این بهانه که به ملت کرد ظلم شده است، درحالی‌که تنها سه روز از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت و کسی که در دوران حکومت خود به مردم ظلم کرده بود نیز از کشور فرار کرده بود.

وی ادامه داد: هنوز غائله کردستان تمام نشده بود که جنگ‌های مسلحانه دیگری در خوزستان، سیستان و بلوچستان و ترکمن‌صحرا آغاز شد و کشور درگیر این موضوعات بود که ارتش رژیم بعث از زمین، هوا و دریا به ما حمله کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به حمایت بلوک غرب و شرق از صدام حسین در این هجوم همه‌جانبه گفت: در جنگ تحمیلی 47 دولت از رژیم بعث عراق حمایت کردند و صدام، سرمست از این حمایت‌ها بود که در نشست خبری خود اعلام کرد به مابقی سؤالات خبرنگاران هفته آینده در تهران پاسخ‌ خواهم داد اما مقاومت دلیرانه مردم با نقشه شوم او و دولت‌های حامی‌اش را که می‌خواستند ایران را تجزیه کنند، نقش بر آب کرد.

آیت‌الله خاتمی نقش جهاد سازندگی آذربایجان شرقی در دفاع مقدس را بی بدیل و پررنگ توصیف کرد و ادامه داد: فقط 5 روز از آغاز جنگ گذشته بود که کاروانی از جهاد سازندگی استان برای ارسال کمک‌های مردمی و همکاری‌های فنی و مهندسی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند و تا پایان جنگ این حضور آن‌چنان پررنگ شد که آذربایجان 3 گردان مهندسی و بیش از هزار نیرو در این حوزه داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید