Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت:

اجرای احکام قطعی قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز، نقش مهمّی در پیشگیری از جرایم تغییر کاربری اراضی دارد

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: اجرای احکام قطعی قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز نقش مهمّی در پیشگیری از جرایم تغییر کاربری اراضی دارد.

اجرای احکام قطعی قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز، نقش مهمّی در پیشگیری از جرایم تغییر کاربری اراضی دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  اسماعیل الهیاری در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند افزود: جهاد کشاورزی نقش ناظر و سیاست‌گذار در زمینه حفاظت از اراضی دارد و‌ در این راستا سعی داریم تعامل و هم‌افزایی بیشتری نسبت به گذشته بین مسئولان دادگستری و امور اراضی در خصوص حفاظت از اراضی و برخورد قاطع با متخلفان و قانون شکنان وجود داشته باشد.

وی ارتباط دستگاه قضایی شهرستان مرند با مردم و مدیریت جهاد کشاورزی و امور اراضی در مدیریت جهاد کشاورزی را مثبت دانست.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند نیز در این دیدار  ضرورت پیگیری جدی‌تر اجرای احکام صادره را از اهداف مدیریت جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی امر خواستار شد.

یوسف ضیامهر اجرای صحیح تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، بر حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و مقابله با پدیده شوم تخریب و تغییرکاربری اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: تغییر کاربری اراضی، پیامدهای مختلفی به همراه دارد .

از جمله می‌توان به کاهش تولید محصولات کشاورزی، توسعه تولید پایدار، تامین امنیت غذایی و آسیب رساندن به محیط زیست اشاره کرد . تقریباً همه این موارد با بقا و امنیت کشور ارتباط مستقیم و تنگاتنگ دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند بیان کرد: مسئولان جهاد کشاورزی و امور اراضی شهرستان به محض اطلاع از وقوع تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات ابتدا باید با حضور میدانی و همکاری نیروی انتظامی عملیات مجرمانه را در همان مراحل اولیه متوقف کنند. نسبت به اجرای صحیح و به موقع مفاد تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و قلع و قمع بنا و بناهای احداث شده اقدام کنند. همچنین هشدار‌های لازم را به مالکین داده و ایشان را متوجه عواقب قانونی ناشی از جرم ارتکابی کنند.

وی در ادامه یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی را بنگاه‌های معاملاتی املاک دانست و اضافه کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز توسط بنگاه‌های معاملاتی املاک جزو حساسیت‌های دادستانی بوده و به شدت با تخلفات بنگاه‌ها در این زمینه برخورد می‌شود.

ضیامهر عنوان کرد: حفاظت از اراضی کشاورزی نیازمند عزم جدی تمامی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان بوده و باید نگرشی در مردم ایجاد شود که تمامی اقشار مردم از اراضی کشاورزی حفاظت کنند.

وی با اشاره به دو اصل مهم پیشگیری از جرایم تغییر کاربری و برخورد با مجرمان در این خصوص، توضیح داد: اجرای احکام قطعی قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز نقش مهمی در پیشگیری از جرایم تغییر کاربری اراضی دارد. این دادستانی به طور قاطع با متخلفین برخورد و در اجرای حکم قلع و قمع بناهای غیرمجاز مماشات نخواهد نمود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید