Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت شیلات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی اعلام کرد:

استفاده از ظرفیت و امکانات هوانیروز آذربایجان شرقی در جهت آبزی پروری در سال رشد تولید

سرپرست مدیریت شیلات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و کارشناسان مرتبط با حضور در پایگاه هوانیروز با همراهی سرهنگ سلیمانی فرمانده هوانیروز استان از تاسیسات و امکانات آن پایگاه بازدید کردند و با نظارت این مقام مسئول رهاسازی بچه ماهیان و فعالیت آبزی پروری در آن پایگاه آغاز شد .

استفاده از ظرفیت و امکانات هوانیروز آذربایجان شرقی در جهت آبزی پروری در سال رشد تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، این بازدید در راستای تفاهم‌نامه همکاری جامع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی و دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیرو نشست انجام شده مدیریت شیلات و فرماندهی هوانیروز استان مبنی بر توسعه آبزی پروری انجام شد.

سرپرست مدیریت شیلات سازمان جهادکشاورزی استان ضمن اشاره به تاسیسات و امکانات آبزی پروری پایگاه مربوطه گفت: با همکاری بین بخشی و استفاده بهینه از این تاسیسات در ایجاد و توسعه آبزی پروری ، امیدواریم علاوه بر تولید گوشت سفید، سرانه مصرف آبزیان در خانواده بزرگ هوانیروز هم افزایش یابد.

جواد گوزلی افزود: با لحاظ کردن نظر کارشناسان شیلات، برنامه‌ریزی لازم جهت رهاسازی بچه ماهیان در استخر ذخیره موجود و زمینه‌سازی برای توسعه آبزی پروری در این محل انجام شد.

سرپرست مدیریت شیلات سازمان جهادکشاورزی استان گفت:  تعداد 600 قطعه بچه ماهی سردآبی با وزن متوسط 40 گرم در استخر پرورش ماهی این پایگاه رهاسازی شدند. با توجه به ابعاد این استخر و مدیریت مناسب از لحاظ تغذیه و بهداشت آبزیان انتظار داریم ماهیان رهاسازی شده در طول امسال به رشد مناسب و وزن حدود یک کیلوگرم برسند که قابل عرضه به بازار می‌شوند و درنهایت حدود 0.5 تن ماهی تولید خواهد شد که در سال‌های آتی این ظرفیت قابل افزایش است.

 در این بازدید سرهنگ سلیمانی، فرمانده هوانیروز استان ضمن تقدیر و تشکر از مدیر و کارشناسان شیلات، برنامه‌ریزی برای توسعه استخرها و احداث استخرهای جدید آبزی ‌پروری در سال جدید و همکاری دو جانبه و بین بخشی را مثبت ارزیابی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تا اتمام سال جاری نتایج امیدوار کننده‌ای را در جهت تحقق اهداف مورد نظر به دست خواهیم آورد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید