Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا

استفاده از روش آبیاری نوار تیپ در 5 هکتار از مزارع کلزای شهرستان جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از استفاده از روش آبیاری نوار تیپ در 5 هکتار از مزارع کلزای شهرستان جلفا خبر داد.

استفاده از روش آبیاری نوار تیپ در 5 هکتار از مزارع کلزای شهرستان جلفا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، رضا عباسی ضمن اعلام خبر عنوان کرد: آبیاری تیپ یکی از آبیاری‌های نوین است که بهره‌وری بالایی نسبت به شیوه‌های قدیمی دارد. با اجرای آبیاری به روش نوار تیپ در مزارع در مقایسه با روش سنتی و غرقابی میزان مصرف آب در کشاورزی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. 

وی یادآور شد: به منظور پویش ملی ایرانیان برای امنیت و اقتدار غذایی طرح الگوی کشت ملی در سال زراعی جاری ۴۳ هکتار از اراضی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است. با هدف الگوسازی بین کشاورزان در حوزه بهره‌وری به کلزاکاران 5 هکتار از اراضی کشت کلزا با استفاده از این نوارها تحت پوشش آبیاری با تیپ قرار گرفتند. در راستای اقدامات انجام یافته و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و ترویجی پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش راندمان عملکرد محصول باشیم.

عباسی با بیان اینکه امروزه روش‌های غرقابی در کشت محصولات کشاورزی با توجه به محدودیت منابع آبی توجیه و صرفه اقتصادی ندارد، هدف از اجرای این طرح را استفاده بهینه از منابع آبی از طریق بهبود راندمان آبیاری، استفاده بهینه از خاک و افزایش ارزش تولیدات از طریق افزایش سطح زیر کشت، استفاده بهینه از منابع انسانی از طریق صرفه‌جویی در هزینه کارگری بیان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید