Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا خبر داد:

پرورش کرم ابریشم در شهرستان جلفا راهی برای اشتغال و افزایش درآمد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا گفت: پرورش کرم ابریشم در شهرستان جلفا راهی برای اشتغال و افزایش درآمد است.

پرورش کرم ابریشم در شهرستان جلفا راهی برای اشتغال و افزایش درآمد

رضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک با بنیاد برکت در زمینه برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن توسعه صنعت نوغان‌داری و تکمیل زنجیره تولید ابریشم در روستاهای حاشیه رودخانه ارس گفت: پرورش کرم ابریشم، با هدف اشتغال‌زایی، رفع محرومیت و افزایش تولید داخلی با شروع توزیع نهال توت و تخم نوغان به‌صورت رایگان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی در شهرستان جلفا آغاز شد.

وی از نوغان‌داری به عنوان ظرفیت بزرگی برای ایجاد اشتغال در منطقه یاد کرد و افزود: نهال توت و تخم نوغان دو نیاز اساسی صنعت نوغان‌داری است. به‌منظور حمایت از پرورش‌دهندگان کرم ابریشم توزیع 100 جعبه تخم نوغان، 5 هزار اصله نهال توت و 10 هزار سرشاخه توت انجام شد.

عباسی با پیش‌بینی تولید بیش از  4 هزار کیلوگرم پیله کرم ابریشم تر در دوره ۴۵ روزه عنوان کرد:  امیدواریم این فعالیت ها موجب رونق این صنعت کهن در سال‌های آتی در شهرستان جلفا شود.

عباسی در ادامه تاکید کرد: به منظور برنامه‌ریزی های انجام گرفته و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و ترویجی، توزیع تخم نوغان نسبت به سال گذشته افزایش صد درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: توسعه پرورش کرم ابریشم نقش مهمی در رونق تولید، بهبود وضعیت اشتغال و افزایش درآمد مردم شهرستان جلفا در پی خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید