Iranian Agriculture News Agency

خیر اندیش در گفتگو با ایانا خبر داد:

انجام عملیات سمپاشی و مبارزه با علف‌های هرز در ۳۰ هکتار از مزارع مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از انجام عملیات سمپاشی و مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۳۰ هکتار مزارع پایگاه نوآورانه جهش تولید شهرستان ویژه مراغه خبر داد.

انجام عملیات سمپاشی و مبارزه با علف‌های هرز در ۳۰ هکتار از مزارع مراغه

سعید خیراندیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، گفت: پایگاه نوآورانه شهرستان مراغه در سطح ۳۰ هکتار در طی فصول کاشت پاییزه و بهاره تکمیل شده است که مزارع این پایگاه با نظارت کارشناسان مدیریت در زمان موثر برای کنترل آفت سن و سایر آفات محصولات کشت شده سمپاشی شد و با علفه‌ای هرز غالب نیز در سطح پایگاه مبارزه شد.

وی در ادامه گفت: پایگاه نوآورانه در ۲۸ قطعه تحت کشت محصولات مختلف از قبیل گندم ارقام هشترود، سرداری، باران، صدرا و جام، جو ارقام انصار، قافلان و آرتان، علوفه ارقام ماشک، ساوالان،گل سفید و بتا، نخود علوفه‌ای و تریتیکاله، دانه‌های روغنی کاملینا و گلرنگ ارقام فرامان و zys، حبوبات از جمله عدس رقم سپهر و نخود سیاه رقم لپه و نخود به صورت کشت بهاره و پاییزه است.

خیراندیش انجام به موقع عملیات داشت را جزء مهمترین اقدامات برای تضمین دستیابی به هدف پایگاه که معرفی ارقام جدید و انتقال یافت‌ های تحقیقاتی و اصلاح الگوی کشت است معرفی کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید