Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه به ایانا خبر داد:

خسارت 5 هزار میلیارد تومانی سرما به 70 درصد از باغات مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: سرما به 70 درصد باغ‌های شهرستان مراغه خسارت وارد کرده است .

خسارت 5  هزار میلیارد تومانی سرما به  70 درصد از باغات مراغه

سعید خیراندیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، افزود: در باغ شهر مراغه در اثر سرمای شدید و افت دمای ۱۱ و ۱۲ فروردین ماه سطح وسیعی از باغات خسارت دیده‌اند و با عنایت به وضعیت اقلیمی شهرستان و مراحل رشدی و فنولوژی درختان میوه در باغات، می‌توان خسارت سرمای دیررس بهاره را بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

خیراندیش در ادامه افزود: از آنجا که بیشترین سطح باغات شهرستان مراغه تحت پوشش محصول سیب است از ۱۵ هزار هکتار باغات سیب این منطقه حدود ۱۱ هزار هکتار دچار خسارت حدود ۶۰ درصدی سرمای بهاره شده است که از نظر رویشی در مرحله رشدی جوانه سبز بوده‌اند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه به باغداران منطقه توصیه کرد که ضمن توجه کافی به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از توصیه‌های کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مراغه برای پیشگیری و کاهش خسارت سرما بیش از پیش بهره‌مند شده و با آشنایی با روش‌های پیشگیری از خسارت سرما در باغات از به‌کارگیری این روش‌ها غافل نباشند.

وی در پایان بر بیمه به‌موقع محصولات باغی توسط باغداران تاکید کرد.

  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید