Iranian Agriculture News Agency

گوزلی خبر داد:

موانع احداث شهرک شیلاتی آذراباد جویان ارس در جلفا مرتفع می شود

سرپرست مدیریت شیلات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از رفع موانع احداث شهرک شیلاتی آذراباد جویان ارس در جلفا خبر داد.

موانع احداث شهرک شیلاتی آذراباد جویان ارس در جلفا مرتفع می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، جواد گوزلی در جلسه بررسی  مشکلات فنی و توسعه‌ای شرکت آذر آباد جویان ارس با حضور کارشناسان و مسئولان شیلات استان آذربایجان شرقی و مدیر عامل شرکت برگزار شد با اشاره به پتانسیل‌های استان به خصوص حاشیه رودخانه ارس ، برگزاری این جلسه را به منظور توسعه آبزی پروری و رفع مشکلات  مفید ارزیابی کرد.

وی ضمن مفید خواندن این گونه نشست‌های فنی و تخصصی بیان کرد: همکاری  و هماهنگی نزدیک این دو گروه می‌تواند نتایج مطلوب و قابل قبول‌تری را در پی داشته باشد .

سرپرست مدیریت شیلات سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به ظرفیت‌های موجود شرکت در زمینه آبزی پروری، نقش نظارتی همکاران پرتلاش شیلات را بسیار ضروری ارزیابی کرد و افزود: امید است با تلاش کارشناسان اهل فن این مدیریت و همکاری مسئولین این شرکت دل نگرانی‌های ناشی از اجرای ناقص طرح و تامین آب مطمئنه برای تولید آبزیان پیش بینی شده و توجیه اقتصادی طرح رفع شود.

گوزلی ادامه داد:  مسئولین شیلات در نظر دارند پس از اطمینان از آبدهی تعداد 33 حلقه چاه در اراضی حاشیه ارس و تحت اجاره شرکت با حداقل دبی20 لیتر در ثانیه از هر چاه و به مدت 72 ساعت به صورت همزمان، اجرای ادامه طرح محقق شود.

مدیر عامل شرکت آذر آباد جویان ارس نیز در این نشست با تشکر از حمایت‌های شیلات به منظور اجرای طرح، خواهان رفع مشکل کمبود برق و معرفی برای صدور مجوز پروانه دامپزشکی جهت عدم توقف طرح شد.

مهدی دلداری کندلجی با اعلام اینکه میزان مجوز برق کنونی کفاف اجرا و عملیاتی نمودن ادامه طرح را نمی‌دهد بیان کرد: شرکت آذر آباد جویان ارس این قول را می‌دهد تا پایان سال 1402 حداقل تعداد 10 واحد پرورشی را با تولید حدود 200 تا 250 تن به مرحله بهره برداری برساند.

در این جلسه مسئولین مدیریت شیلات و مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت آذر آباد جویان ارس طرح‌ها و فعالیت‌های اجرا شده توسط شرکت را مطرح کرده و برای اجرای موثر و مفید پروژه‌ها تبادل نظرهای لازم را انجام دادند.

لازم به ذکر است شرکت آذر آباد جویان ارس با اخد مجوز ساخت از منطقه تجاری آزاد ارس فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرده است و در نظر دارد برای احداث و تکمیل 72 واحد پرورشی با مجموع تولید 1440 تن نسبت به حفر 33 حلقه چاه در حاشیه رودخانه ارس اقدام کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید