Iranian Agriculture News Agency

فتحی مطرح کرد:

رشد تولید همزمان با مهار تورم موجب رشد اقتصادی خواهد شد

اتحاد، همبستگی و همکاری راه‌حل مشکلات کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: قرار گرفتن رشد تولید در کنار مهار تورم، موجب رشد اقتصادی خواهد شد و از بروز رکود جلوگیری خواهد کرد.

رشد تولید همزمان با مهار تورم موجب رشد اقتصادی خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی در مراسم عید سعید فطر که با حضور روسای ادارات تابعه، معاونان، مدیران و همکاران سازمان برگزار شد، با تبریک عید سعید فطر و قدردانی از زحمات همکاران سازمان و فعالان حوزه کشاورزی گفت: حوزه تأمین امنیت غذایی که جهاد کشاورزی در آن فعالیت می‌کند حوزه‌ای بسیار حساس است چرا که کوچک‌ترین تعللی در این حوزه، به‌سرعت در سفره مردم نمایان خواهد شد زیرا تولیدات این حوزه غذای مردم را تأمین می‌کند.

وی در ادامه گفت: باید تلاش کنیم تا اتفاقات خوبی را در این حوزه برای کشور و مردم رقم بزنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب شعار مهار تورم و رشد تولید از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) برای سال 1402 گفت: باید در خصوص این شعار و دو مؤلفه‌ای که در آن قرار دارد به آسیب ‌شناسی بپردازیم.

فتحی قرارگرفتن موضوع رشد تولید در کنار مهار تورم را هوشمندانه توصیف کرد و بیان کرد: مهار تورم معمولاً با سیاست‌های انقباضی صورت می‌گیرد که منجر به رکود می‌شود و سودی برای جامعه نخواهد داشت اما قرار گرفتن موضوع رشد تولید در کنار مهار تورم زمینه‌ساز رشد اقتصادی بر اثر رشد تولید می‌شود و به این وسیله تورم را مهار می‌کند.

فتحی با اشاره به ‌ضرورت استفاده از ظرفیت تشکل‌ها در زمینه مهار تورم، گفت: در تنظیم بازار میوه شب عید، سازمان تعاون روستایی با استفاده از توان بخش خصوصی، در زمان مناسب اقدام به خریداری کرد و در بازار شب عید با بازار رسانی برنامه‌ریزی‌شده، توانستیم میوه را با قیمتی مناسبت‌تر از قیمت بازار عرضه کنیم و از افزایش قیمت‌ها در این حوزه جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت همکاری معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت تعاون روستایی، گفت: تشکل‌ها در این حوزه ایجاد شده‌اند و باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد تا با بازار رسانی در همه محصولات کشاورزی بتوانیم تورم را در این زمینه مهار کنیم.

فتحی رشد تولید را وظیفه اصلی جهاد کشاورزی در حوزه فعالیت خود دانست و اضافه کرد: برای رشد تولید دو راهبرد اساسی، افزایش بهره‌وری واحدها و فعالیت‌های تولیدی موجود با استفاده از فناوری روز دنیا و یافته‌های علمی و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید از سایر بخش‌های اقتصادی در حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به اهمیت تولید، توجه به سایر وظایف جهاد کشاورزی را نیز ضروری دانست و گفت: حفظ کاربری اراضی کشاورزی، رفع تداخل پلاکات ثبتی، آب‌رسانی به عشایر، پویش کاشت یک میلیارد اصله نهال، توسعه سیستم‌های آبیاری نوین و توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده از دیگر اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است که هم‌زمان با افزایش تولید، این اولویت‌ها را نیز پیگیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در نماز عید فطر در خصوص لزوم همکاری بین قوای سه‌گانه برای حل مشکلات و نیازمندی‌های مردم گفت: ما باید از این سخنان به‌عنوان الگو استفاده کنیم و این همکاری تنگاتنگ را بین بخش‌های مختلف سازمان و ادارات تابعه نیز داشته باشیم، البته باید اذعان داشت که استان آذربایجان شرقی از نظر همکاری ادارات تابعه با یکدیگر بی‌نظیر است.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید