Iranian Agriculture News Agency

اسلامی خبر داد:

توسعه آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت از راهکارهای جبران کم آبی در حوضه دریاچه ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر از بازدید مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از فاز 9 طرح احیای دریاچه ارومیه در این شهرستان خبر داد.

توسعه آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت از راهکارهای جبران کم آبی  در حوضه دریاچه ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، احمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه‌های حوضه دریاچه ارومیه «بسط و توسعه مدیریت محیط زیست و معیشت‌های پایدار در دریاچه ارومیه» در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تغییرات اقلیمی و استمرار خشکسالی در سنوات گذشته از عوامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه است و توسعه آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی از راهکارهای جبران کم آبی و یکی از راه کارهای اساسی است.

وی در ادامه گفت: در این راستا بسیار خرسندیم که شاهد مشارکت و همراهی  مردم و نهادهای سازمانی و بین‌المللی با برنامه های احیای دریاچه هستیم.

آیت الله عبادپور مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این بازدید به اهمیت توجه به آموزش کشاورزان با اجرای پروژه های مختلف و نحوه مدیریت آب کشاورزی در وضعیت کنونی به توسعه کشاورزی پایدار و حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.

شهرستان عجب شیر در حدود ۷۰ کیلومتر بیشترین طول حاشیه دریاچه ارومیه قرار گرفته و کاهش آب کشاورزی در این شهرستان که در حوضه دریاچه ارومیه قرار دارد از جدی ترین مشکلاتی است که تحت تاثیر پسروی آب این دریاچه است و به دلیل موقعیت جغرافیایی و اقلیم خود بیش از دیگر مناطق، با آن دست به گریبان است. در این شهرستان با اجرای طرح‌های موفق شاهد یادگیری و اجرای برنامه های مدیریت باغی و زراعی مطلوبی در عرصه مصرف بهینه آب در کشاورزی و نیز حفاظت از محیط زیست متعادل در راستای کشاورزی پایدار هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید