Iranian Agriculture News Agency

بازدید معاونین توسعه مدیریت و منابع دستگاه های اجرایی استان از توانمندیهای بخش کشاورزی شهرستان شبستر

رئیس گروه نوسازی و تحول اداری سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از بازدید معاونین توسعه مدیریت و منابع دستگاه های اجرایی استان از توانمندی های بخش کشاورزی شهرستان شبستر خبر داد.

بازدید معاونین توسعه مدیریت و منابع دستگاه های اجرایی استان از توانمندیهای بخش کشاورزی شهرستان شبستر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  لیلا فرقدان احمدی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه به منظور معرفی توانمندی های بخش کشاورزی استان؛ معاونین توسعه مدیریت و منابع دستگاه های اجرایی استان از توانمندیهای بخش کشاورزی شهرستان شبستر بازدید کردند گفت: در این بازدید از کارخانه شرکت ارس پر بنیس (خانه کیک ایران) و  مجتمع دامپروری کشت وصنعت آذربایجان خاوری (گروه صنایع غذایی شیرین عسل) واقع در شهرستان شبستر بازدید به عمل آمد.

 وی با بیان اینکه این بازدید در راستای آشنایی با فناوری های نوین و توانمندی های دانش بنیان در حوزه کشاورزی در ارتباط با بهره وری صورت گرفت افزود: مجتمع دامپروری کشت و صنعت آذربایجان خاوری یکی از اصلی ترین ارکان زنجیره تولید گروه صنایع غذایی شیرین عسل است که با استفاده از تجهیزات و فناوری های روز دنیا به عنوان بزرگترین واحد دامداری استان آذربایجان شرقی پروژه مرتبط با پرورش دام است که به دلیل دارا بودن یک واحد تولید خوراک دام به ظرفیت 150 هزار تن در سال، یکی از بزرگترین تولید کنندگان خوراک دام کشور است و به واسطه دارا بودن آزمایشگاه های مجهز، در تولید سالم ترین جیره غذایی در جهت مصرف دام وطیور فعالیت می کند.

رئیس گروه نوسازی و تحول اداری سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در بخش مدیریت صنعتی گاو شیری نیز در این مجموعه، یکی از پیشرفته ترین نرم افزارهای سیستم مدیریت گاو شیری مورد استفاده قرار می گیرد که امکان مدیریت پیشرفته در بخشهای تولید مثل، تغذیه و اصلاح نژاد دامهای موجود را فراهم آورده است.

گفتنی است گروه صنایع غذایی شیرین عسل با 13 هزار نیروی شاغل در کل مجموعه از سال 1395 تولید لبنیات را آغاز کرده است که با به بهره برداری رسیدن 18 ابر پروژه به عنوان طرح های توسعه اقتصاد مقاومتی این شرکت 4 هزار نفر به طور مستقیم در این مجموعه مشغول به فعالیت خواهند شد. این گروه بزرگترین شهرک صنایع تبدیلی کشاورزی را نیز اجرا کرده و در حال تکمیل دارد.

همچنین کارخانه شرکت ارس پر بنیس که با 2 هزار نفر شاغل در گروه صنایع غذایی فعالیت دارد و موسس آن پدر کیک ایران لقب دارد و با به کارگیری دستگاههای پیشرفته و به روز و توجه به آخرین تکنیک ها و دستاوردهای روز دنیا در تولید محصولات غذایی، نقش مهمی دارد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید