Iranian Agriculture News Agency

در یازدهمین جلسه کمیته فنی اداره کل دامپزشکی استان مطرح شد:

پیشگیری از بیماری تب برفکی با واکسیناسیون و رعایت توصیه های بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بر پیشگیری از بیماری تب برفکی با واکسیناسیون و رعایت توصیه های بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی تاکید کرد.

پیشگیری از بیماری تب برفکی با واکسیناسیون و رعایت توصیه های بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، مهدی حامی در یازدهمین جلسه کمیته فنی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با رضایت بخش خواندن وضعیت بیماری‌های واگیر دام، طیور و آبزیان در استان، بر لزوم استمرار پایش و مراقبت بیماری‌ها اشاره کرد.  

وی با توجه به شیوع تب برفکی سویه در کشور عراق، تشدید پایش و آمادگی برای مقابله احتمالی با این بیماری را ضروری دانست.

 حامی عملکرد مطلوب مجموعه دامپزشکی را حاصل زحمات همه همکاران در بخش دولتی و بخش خصوصی، دانست و ابراز امیدواری کرد که با همیاری و همدلی همه همکاران در سطح ادارات دامپزشکی شهرستانها و ادارات ستادی اداره کل و تعامل با دامپزشکان بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف سازمانی توفیقات بیشتری به دست آید.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان در خصوص وضعیت بیماری مشترک تب مالت در دام و انسان ها طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز توضیحاتی را ارائه کرد و افزود: در جهت نزولی کردن آمار مربوط به این بیماری مشترک، اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی، با بررسی کانون‌های انسانی تب مالت در سال های 1400 و 1401 و آمار مأخوذه از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز، واکسیناسیون جمعیت دامی هدف این کانون‌ها با واکسن Fd Rev1 در اولویت قرار دهند و عملکرد ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها در هر جلسه از جلسات کمیته فنی ارائه شود.

در پایان این جلسه و بر پایه دستور جلسه، درباره شیوع تب برفکی سویه SAT-2 (South African Type-2) توضیحات مبسوطی توسط دکتر شیرازی ارائه شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی با اظهار این نکته که واکسیناسیون در پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت است، رعایت دقیق اصول امنیت زیستی در گاوداریها و توجه به اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای در نقل و انتقال دام‌های زنده را به منظور پیشگیری از انتشار این سویه ویروس ضروری دانست.

در خاتمه مانور دور میزی مقابله با تب برفکی سویه 2SAT- برگزار و آمادگی بخش های مرتبط سازمانی برای مقابله احتمالی با این بیماری مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید