Iranian Agriculture News Agency

برومندی:

آذربایجان شرقی پرچمدار ساخت گلخانه های مدرن در کشور است

برگزاری همایش ملی تخصصی سازه، تجهیزات و تاسیسات جانبی گلخانه های مدرن شیشه ای

همزمان با برپایی نمایشگاه ارس اکسپو 2023، همایش ملی تخصصی سازه‌، تجهیزات و تاسیسات جانبی گلخانه‌های مدرن شیشه‌ای با حضور فعالین حوزه کشاورزی، مقامات ارشد استانی و کشوری و اساتید مدعو در تبریز برگزار شد.

آذربایجان شرقی پرچمدار ساخت گلخانه های مدرن در کشور است

به گزارش ایانا در آذربایجان شرقی، در این همایش، تناسب اقلیمی و توجیهات فنی و اقتصادی توسعه گلخانه‌های مدرن با فناوری بالا و طراحی، ساخت و اجرای گلخانه‌های مدرن با سازه و پوشش شیشه‌ای محور بررسی قرار گرفت.

 گفت‌وگو پیرامون اصول فنی مصرف بهینه انرژی، آب و نهاده‌های تولیدی، شیوه‌های نوآورانه، فناورانه و نور تکمیلی در زمینه افزایش بهره‌وری تولید، تکنولوژی نوین سیستم‌های گرمایشی، تهویه و خنک‌گنندگی، شیوه‌های نوین تولید نهال تکثیری، سیستم‌های کنترل هوشمند و اتوماسیون و مباحث مربوط به سرویس روم‌ها در گلخانه‌های مدرن از محورهای این همایش ملی بود.

معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی در حاشیه همایش ملی تخصصی سازه، تجهیزات و تاسیسات جانبی گلخانه های مدرن شیشه ای در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، از موافقت مجلس شورای اسلامی با برداشت ۱.۸ میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای توسعه شتابان بخش کشاورزی خبر داد. 

 محمدمهدی برومندی با اشاره به چشم انداز این وزارتخانه برای توسعه گلخانه های کشور به ۱۵۰ هزار هکتار، گفت: در حال حاضر ۲۵ میلیارد مترمکعب آب برای تولید سبزیجات و صیفی جات مصرف می شود که با انتقال این اقلام به گلخانه ها، این میزان را به ۳ میلیارد متر مکعب خواهیم رساند.

وی آذربایجان شرقی را پرچم دار ساخت گلخانه های مدرن در کشور دانست. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز حوزه گلخانه و صنایع تبدیلی را از بخش های جذاب برای سرمایه گذاران دیگر بخش ها معرفی کرد.

اکبر فتحی توسعه گلخانه ها در آذربایجان شرقی را نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت دانست و افزود: محدودیت هایی که از نظر اقلیمی در استان داریم، توجه ویژه به توسعه گلخانه ها در استان را برای ما حیاتی می‌کند.

این همایش به مدت دو روز برگزار می شود که بازدید از مجتمع های گلخانه ای منطقه آزاد ارس از جمله برنامه های این همایش در روز دوم است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید