Iranian Agriculture News Agency

وزیر کشاورزی جمهوری زیمباوه:

نیاز زیمباوه به 20 هزار تراکتور برای مکانیزه کردن کشاورزی

وزیر کشاورزی، شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمباوه نیاز این کشور در حوزه مکانیزاسیون را 20 هزار تراکتور اعلام کرد.

نیاز زیمباوه به 20 هزار تراکتور برای مکانیزه کردن کشاورزی

 به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، انکسیوس جونگو ماسوکا در جریان سفر یک روزه به تبریز و دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به روابط حسنه دو کشور و سفر رئیس جمهور زیمباوه در سال 2022 به ایران، گفت: جلسه ای که با وزیر جهادکشاورزی ایران داشتیم بسیار سازنده بود و امیدواریم بتوانیم همکاری های خوبی را در آینده نزدیک داشته باشیم.  

وی با اشاره به علاقه زیمباوه به همکاری در عرصه های دانش بنیان و بازدید از موسسه واکسن و سرم سازی رازی، گفت: این مجموعه بسیار بزرگ که توسط دانشمندان ایرانی بنا شده است، تحسین برانگیز است و امیدواریم مجموعه این چنین هم در کشور ما راه اندازی شود.

جونگو ماسوکا، اقتصاد زیمباوه را بر پایه کشاورزی دانست و افزود: ما به دنبال تغییرات اساسی در کشاورزی زیمبابوه هستیم چرا که پیشرفت در این حوزه می تواند زندگی مردم و اقتصاد کشور را توسعه دهد و برای رسیدن به هدف به بهبود وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی و خرید تراکتور نیاز داریم.

وزیر کشاورزی، شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمبابوه نیاز این کشور در حوزه مکانیزاسیون را 20 هزار تراکتور اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر ما تنها یک هزار تراکتور داریم و قصد داریم به هدف گذاری خود در این حوزه برسیم.

وی بازدید از مجموعه شیر پگاه آذربایجان شرقی را یکی دیگر از برنامه سفر خود به آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت:  ما به تولید ۱۵۰ میلیون لیتر محصولات لبنی در سال نیاز داریم که در حال حاضر توان کشور ما ۹۰ میلیون لیتر است و به همین دلیل  با بازدید از این مجموعه قصد داریم تا راه های افزایش تولید لبنیات را در زیمباوه فراهم کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید