Iranian Agriculture News Agency

صیادی خبر داد:

به مناسبت دهه فجر افتتاح دو واحد گلخانه ای در مرند با مساحت بیش از 6 هزار

به مناسبت دهه فجر، دو واحد گلخانه ای تولید سبزی و صیفی با مساحت بیش از 6 هزار متر مربع در بخش مرکزی و یامچی شهرستان مرند افتتاح شد.

به مناسبت دهه فجر افتتاح دو واحد گلخانه ای در مرند با مساحت بیش از 6 هزار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، در آئین افتتاح این دو واحد گلخانه ای، پاشایی نماینده شهرستان مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی، موحد‌نیا معاون اداره کل امور شهری و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی ، عباسی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند، بی پروا مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، صیادی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند و جمعی از مسئولین شورای تامین و شورای اداری حضور داشتند

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند با تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: اولین واحد از گلخانه های مذکور در حال آماده به کشت در روستای بهرام، با مساحت 3 هزار متر مربع و با اعتبار 17 میلیارد ریال احداث شده است.

علی صیادی افزود: این واحد با تخصیص 17 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و 10 میلیارد ریال آورده شخصی از مجموع کل سرمایه گذاری انجام شده راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه دومین گلخانه بهره برداری شده در شهرستان مرند 3 هزار متر مربع مساحت دارد، اظهار کرد: این واحد در روستای اربطان و با تخصیص 27 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و 10 میلیارد ریال آورده شخصی بهره برداری و اجرا شده است و ظرفیت تولید سالانه این دو واحد 150 تن خیار و گوجه فرنگی است.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از این دو واحد گلخانه زمینه اشتغال 6 نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است، گفت: ایجاد اشتغال پایدار، افزایش ضریب امنیت غذایی و سلامت جامعه، بهبود تراز تجاری با افزایش صادرات محصولات گلخانه ای، امکان تولید محصول خارج از فصل از مزایای توسعه گلخانه هاست.

صیادی، ارتقاء بهره‌وری و صرفه جویی در آب کشاورزی، استفاده بهینه از خاک، افزایش مدت برداشت محصولات، فعال شدن صنایع مرتبط نظیرکارخانجات و واحدهای فرآوری را از دیگر مزیت های افزایش واحد های گلخانه ای عنوان کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم بر تامین اعتبار و تسهیلات برای توسعه واحدهای گلخانه ای تاکید کرد.

محمد باقر بی پروا با اشاره به اینکه در استان آذربایجان شرقی 318 هکتار گلخانه با میزان اشتغال 620 نفر بهره بردار با صادرات 69 میلیون دلار محصولات گلخانه ای وجود دارد، از راکد ماندن پرونده 250 هکتار واحد گلخانه ای به علت نبود اعتبار و تسهیلات در استان خبر داد و از نماینده شهرستان خواستار پیگیری و مساعدت لازم در این خصوص شد.

وی ادامه داد: از 318 هکتار گلخانه موجود در آذربایجان شرقی، 150هکتار گوجه فرنگی با تولید 55 هزار تن ، فلفل دلمه ای در سطح 80 هکتار با تولید 18 هزار تن، خیار با سطح 40 هکتار با میزان تولید 10هزار تن، توت فرنگی در سطح 5 هکتار با تولید 60 تن و گلهای زینتی در سطح 28 هکتار با میزان تولید2 میلیون شاخه با گلدان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید