Iranian Agriculture News Agency

فتحی در گفتگو با ایانا خبر داد:

پوشش۵۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم آذربایجان شرقی در طرح جهش تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در سالزراعی جاری ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم آذربایجان شرقی تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قرار گرفته است .

پوشش۵۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم آذربایجان شرقی در طرح جهش تولید

اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ضمن بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها طرحی که برای سومین سال متوالی در آذربایجان شرقی اجرا می شود افزود: امسال ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم آذربایجان شرقی تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام می‌شود و این ستاد، پشتیبانی مالی لازم را انجام می دهد. ادامه داد: در طرح جهش تولید در دیمزارها در آذربایجان شرقی،  مسائل فنی را کارشناسان بخش دولتی و خصوصی به عهده گرفته اند و با ۷۴ نفر از کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قرارداد بسته شده است. این کارشناسان در کنار کشاورزان خواهند بود و آنها را در زمینه های استفاده از ارقام مناسب، مبارزه با علف های هرز، آفات و بیماریها، تغذیه مناسب، رعایت تناوب و کشت محصولات سازگار با شرایط و ... راهنمایی می کنند تا عملکردشان در واحد سطح افزایش یابد.

فتحی با اشاره به اینکه کشاورزی قراردادی یک طرح مکمل برای جهش تولید و الگوی کشت هست اضافه کرد: امسال برای اولین بار در گندم آبی کشت قراردادی توسط وزارت متبوع انجام شده و در استان ما کشاورزان همراهی لازم را انجام دادند که ۳۲ درصد از سطح زیرکشت گندم آبی تحت پوشش کشاورزی قراردادی قرار گرفت و در ادامه در نظر داریم هم تنوع محصولات را داشته باشیم و هم از ظرفیت بخش خصوصی در کشاورزی قراردادی استفاده کنیم.

 

حجم ویدیو: 3.06M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید