Iranian Agriculture News Agency

نجفی خبر داد:

فعالیت ۸۰ روحانی ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیوراستان

تشکیل کمیسیون فرهنگ‌سازی غذای حلال در ۱۲ شهرستان استان آذربایجان شرقی

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تشکیل کمیسیون فرهنگ‌سازی غذای حلال در 12 شهرستان استان آذربایجان شرقی خبر داد.

فعالیت ۸۰ روحانی ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیوراستان

  به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نجفی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با علماء و روحانیون شاغل در دفاتر نمایندگی ولی فقیه  سازمان جهاد کشاورزی  و ناظرین کشتارگاههای استان که اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز حضور داشت نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان یکی از وظایف اصلی روحانیون سازمان است که هدف از این نظارت انطباق ذبح و صید حیوانات با موازین شرعی است. هدف عمده ما توسعه فرهنگ تولید غذای حلال، سالم و پاک در استان است. در آذربایجان شرقی ۱۳ کشتارگاه دام و 11 کشتارگاه طیور وجود دارد. حدود ۲۷ ناظر ذبح شرعی در استان داریم که 13 نفر آن‌ها در کشتارگاه‌های دام مشغول هستند و 12نفر در کشتارگاه‌های طیور و دو نفر هم در کارخانه‌های مواد خوراکی ژلاتین ، یک نفر هم در شرکت جمع‌آوری آلایش حرام مشغول به فعالیت است.

افزود: 80 نفر ذابح در آذربایجان شرقی مشغول به فعالیت هستند که ۵۰ نفر از آن‌ها در کشتارگاه دام و 30 نفر در کشتارگاه‌های طیور هستند و دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بر آن‌ها نظارت دارد.

وی ادامه داد: سرکشی مستمر به واحدهای تولیدی یکی از عمده اقدامات ما است که در سال 1401 تاکنون ۶۰ مورد بازدید سرزده با همکاری اداره کل دامپزشکی استان انجام دادیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی بیان کرد: در آذربایجان شرقی کمیسیون فرهنگ‌سازی غذای حلال را تشکیل دادیم که تاکنون در 12 شهر این کمیسیون تشکیل شده است که در این کمیسیون ائمه جمعه، فرماندار، دامپزشکی، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: یکی از کارهای عمده ما دوره آموزشی ناظرین ذبح شرعی است. یکی از برنامه‌های ما ترویج و تبلیغ زکات است که این کار با همکاری 550 کارشناس پهنه‌بندی در روستاها انجام گرفت. ترویج و توسعه فرهنگ و مدیریت جهادی، ترویج و تبلیغ زکات امربه‌معروف و نهی از منکر در قالب سلامت اداری از دیگر برنامه‌های ماست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید