Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره آموزشی آسیب شناسی اجتماعی در مناطق عشایری اهر

دوره آموزشی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قشلاق خلفیان شهرستان اهر برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی آسیب شناسی اجتماعی در مناطق عشایری اهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  در این کلاس ضمن اشاره به انواع آسیب‌های اجتماعی، بر ضرورت آموزش و یادگیری به منظور  پیشگیری از آسیب‌هایی مثل کودک همسری، اعتیاد و طلاق که در مناطق عشایری در حال افزایش است، تاکید شد.

در ادامه کلاس آموزشی با ارائه تعریفی دقیق از سن مناسب ازدواج برای دختران و پسران و لزوم آموزش و مشاوره‌های قبل از ازدواج، به اهالی قشلاق توصیه شد در زمینه تسهیل ازدواج و پیشگیری از مشکلات بعدی حتماً قبل از ازدواج با روانشناس و مشاور مستقر در خانه بهداشت و همچنین مشاوران اداره بهزیستی مشورت کرده و راهنمایی‌های لازم در زمینه نحوه انتخاب همسر حتماً دریافت کنند. در ادامه به انواع سبک‌های خانوادگی و آسیب‌هایی که در کمین خانواده‌ها نشسته است اشاره و راهنمایی‌های لازم به اهالی در زمینه زندگی بهتر ارائه شد.

همچنین در زمینه مهارت‌های زندگی از جمله مهارت‌های ارتباطی، همدلی، کنترل خشونت و ... مطالبی ارائه شد و در پایان دوره نیز به سؤالات اهالی پاسخ داده شد.

بعد از پایان کلاس آموزشی از سه معلول ساکن در قشلاق دیدار به‌عمل‌آمده و در جریان مشکلات آن‌ها قرارگرفته و قول‌های مساعدی برای رفع آن‌ها داده شد. همچنین به این سه معلول بسته لوازم‌التحریر از طرف اداره امور عشایر اهر اهدا شد.

این دوره آموزشی با همکاری اداره امور عشایر و اداره بهزیستی شهرستان اهر برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید