Iranian Agriculture News Agency

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی؛ من هم یک سپاهی شعار امروز همه مردم ایران است

تفاهم‌نامه همکاری مشترک درخصوص فعال کردن کارگروه‌های جهادی و اجرای پروژه‌های مرتبط با بخش کشاورزی، بین سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا منعقد شد.

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، این تفاهم‌نامه باهدف بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های طرفین برای اجرای طرح‌های بسیج سازندگی و پروژه‌های محرومیت‌زدایی، تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر بسیج جوانان در سازندگی کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی و استمرار ارزش‌های بسیجی و انتقال آن به میدان‌های کار، تلاش و سازندگی به امضای روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و بسیج سازندگی سپاه عاشورا رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و بسیج سازندگی استان، با تبریک حلول ماه رجب، جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی را از آن پیکره‌ای واحد دانست و گفت: خوشبختانه پروژه‌هایی که بسیج سازندگی در حوزه کشاورزی انجام داده است، از نظر فنی و کارشناسی کاملاً تائید شده و برای متخصصان و مجموعه فنی سازمان جهاد کشاورزی رضایت‌بخش است و در توانایی بسیج سازندگی در این حیطه اثبات ‌شده است.

اکبر فتحی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی بیشترین ظرفیت کاری را در بخش کشاورزی دارند، اظهار کرد: ما در بخش کشاورزی بیشتر با جوامع روستایی و مناطق محروم روبرو هستیم که گروه‌های جهادی نیز در این راستا، فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تصویب بیش از 2 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای انجام پروژه های بخش کشاورزی در سفر ریاست جمهوری به استان، گفت: در حال حاضر اعتبار مختص کانال‌ها و قنوات کشاورزی اختصاص‌یافته است و در این دو حوزه می‌توان پروژه‌ها را آغاز کرد و در قالب تفاهم‌نامه، قرارداد همکاری منعقد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبه سران قوا در خصوص اعطا مجوز تهاتر به دستگاه‌های اجرایی برای انجام فعالیت‌های خود، بیان کرد: این مصوبه، دغدغه‌ها در تخصیص اعتبار برای انجام پروژه‌ها را برطرف کرد و ما می‌توانیم در قبال پروژه‌های اجرایی، معادل ریالی آن و یا در قالب تهاتر با طرح آن در کارگروه استانی اقدام نمائیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با محکومیت اقدام نسنجیده اروپا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: ملت ایران خود را جدا از مجموعه سپاه پاسداران نمی‌دانند، چراکه خدماتی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوزه‌های تأمین امنیت و اقتصاد انجام داده است، غیرقابل‌انکار است و در اثر تبلیغات منفی و سیاه نمایی‌ها پاک نخواهد شد.

فتحی ادامه داد: ما خود را سپاهی می‌دانیم و قدردان زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، اهداف بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی را یکسان توصیف کرد و افزود: همه دستگاه این برنامه‌ریزی را داشته‌اند تا از ظرفیت‌های بسیج سازندگی در راستای خدمت به مردم استفاده کنند و انعقاد تفاهم‌نامه با جهاد کشاورزی استان نیز در همین راستاست.

سرهنگ پاسدار جواد ملک لو همکاری‌های بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته را خوب و سازنده توصیف کرد و ادامه داد: تأمین اعتبار پروژه یکی از مواردی است که در انجام پروژه‌های مشترک نقش پررنگی دارد و به همین دلیل ترجیح ما همکاری در پروژه‌هایی است که اعتبار لازم برای آنها تخصیص یافته است.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در آذربایجان شرقی در عرصه‌های مختلف گفت: امروز داشتن روحیه جهادی برای فعالیت در هر عرصه‌ای ضروری است و ما مشتاقیم تا همکاری مؤثری با جهاد کشاورزی استان داشته باشیم.

شایان‌ذکر است این همکاری درزمینه فعالیت‌های حوزه کشاورزی خواهد بود و مدت زمان اجرای آن یک سال خواهد بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید