Iranian Agriculture News Agency

صعود موفقیت آمیز گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله قافلانتی آذرشهر

مدیر امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صعود موفقیت آمیز گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله قافلانتی (قبله داغی ) شهرستان آذرشهر به مناسبت گرامیداشت حماسه نهم دی و سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

صعود موفقیت آمیز گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله قافلانتی آذرشهر

 ناصر رحیمی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با بیان اینکه این صعود با همراهی 12نفر از کوهنوردان سازمان به سرپرستی محمدباقر امیرسلیمانی از همکاران بازنشسته سازمان و از پیشکسوتان کوهنوردی استان انجام شد، افزود: تیم کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی استان را در این صعود سیدمحمود موسوی، حسین فاتحی، محمدصادق پور، اسلام آبروشن، عبدالرضا نویدی، اصغر شفیق، احمد محسنی، ابراهیم رضازاده، حسین نظری، میرعلی اشرف حسینی و رضا رستم پور تشکیل داده بود.

گفتنی است در جنوب شهرستان آذرشهر و در منتهی الیه سلسله سهند غربی یک توده عظیم صخره ای بزرگ قرار گرفته که به نام قاف یا قافلانتی یا قبله داغی معروف است این کوه با ارتفاع ۲۵۳۸ و با مختصات عرض ۳۷ درجه و ۳۹٫۷۳۶ دقیقه شمالی و طول ۴۶ درجه و ۰٫۴۱۱ دقیقه شرقی ، محدود است از طرف شمال به روستای بادامیار (قدمگاه)، از شرق به روستای امیر دیزج، از غرب به روستای دین آباد و از طرف جنوب غربی  به روستای هفت چشمه و همچنین این توده عظیم سنگی از جنوب به واسطه کوه دینگجه و چمنزار ولیجان با کوه کرکس یا گل گز ارتباط برقرار می کند. به جرات می توان گفت که این کوه مهم ترین قله کوه های سهند غربی به شمار می آید. در اطراف این کوه چشمه های متعددی وجود دارد که اهالی روستاهای بادامیار و دین آباد از آنها بهره مند می شوند. تمام دره های این کوه صخره ای بزرگ مشرف به جلگه آذرشهر بوده و آب دره های این کوه به طرف این جلگه سرازیر می شود. از مشهورترین دره های این کوه می توان به دره حسن خان اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید