Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره آموزشی زندگی فاطمی و آسیب شناسی تربیت دینی در فضای مجازی در جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

دوره آموزشی زندگی فاطمی و آسیب شناسی تربیت دینی در فضای مجازی ویژه خواهران در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی زندگی فاطمی و آسیب شناسی تربیت دینی در فضای مجازی در جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در این دوره آموزشی با تسلیت ایام فاطمیه گفت: یکی از چالش‌های زندگی امروزی انسان‌ها  الگوسازی و الگودهی است که در دو جبهه حق و باطل در جریان است. در جبهه حق آموزه‌های دینی با تکیه بر آیات و روایات ؛ بهترین الگو را اهل بیت معرفی می‌کند و سیره و روش اهل بیت می‌تواند بهترین الگو یک فرد مسلمان باشد، در مقابل جبهه حق ؛ معرفی الگو توسط جبهه استکبار و دشمنان دین و انقلاب است که با معرفی الگوهای شیطانی و غلط در مسیر باطل فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در ادامه به فعالیت دشمنان مخصوصا در فضای مجازی نسبت به انحراف ذهنی و فکری مخصوصا در قشر جوان اشاره کرد و وظیفه فرهیختگان جامعه را در معرفی الگوهای خوب به وسیله جهاد تبیین و تولید محتوی اثرگذار و تبلیغ راهبردی بسیار موثر دانست.

وی در خاتمه با اشاره به هجمه های دشمنان برای از بین بردن قداست خانواده و مخصوصا مقام مادر؛ زندگی آن حضرت را در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فردی بهترین الگو برای  برای یک زن مسلمان  معرفی کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این دوره آموزشی از الگوی سوم زن سخن به میان آورد و گفت: الگوی سوم زن، یعنی نه به زن غربی و نه به زن شرقی. الگوی سوم زن، زنی است که در اجتماع حضور داشته باشد و نقش مادری و همسری خود را به خوبی ایفا کند. به عبارتی دیگر یک زن متعادل است که به مولفه های اشتغال، خانواده و روابط اجتماعی به صورت متعادل توجه دارد.

زهرا کوهی افزود: الگوی سوم زن، الگویی است که می داند وظیفه اش چیست؟ در حال حاضر چه می کند و برای آینده نیز برنامه اش مشخص است.

مشاور امور بانوان استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دوره آموزشی گفت: ایام فاطمیه بهترین زمان برای تمرین سبک زندگی فاطمی است، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در تمام لحظات عمر خود در انجام وظایف خانوادگی و تربیتی و فراهم آوردن آسایش و آرامش خانه الگویی بی نظیر بود. خانم ها و دختران امروزی بیش از پیش به سبک زندگی فاطمی نیازمند هستند.

نسرین پیرسمساری افزود: عفت و حیا، ، دفاع از حریم ولایت و دفاع از ولی خدا، دعا برای همسایه، احترام به همسر، تربیت صحیح فرزند، روشنگری، حضور جدی در عرصه های سیاسی و اجتماعی از مولفه ها و شاخصه های حضرت فاطمه زهرا (س) بود و باید به صورت علمی و عملی تبیین شود.

سرپرست مدیریت آموزش و پژوهشهای توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی نیز در این دوره آموزشی با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین گفت: دشمنان اسلام امروز توجهشان بیشتر به دهه های هشتاد و نودی است و ما باید با زبان گفتگو با آنها شرایط موجود را تبیین کنیم و آنها را آگاه سازیم.

رقیه فرید افزود: هر چند در کشور ما مشکلاتی مثل تورم و گرانی وجود دارد ولی ما هیچ وقت از آرمان هایمان کوتاه نمی آییم.

در این دوره آموزشی از بانوان فعال در امور فرهنگی و آموزشی توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید