Iranian Agriculture News Agency

لزوم بهره گیری از اراضی دیم شهر آقکند میانه

ارائه تسهیلات مکانیزاسیون برای کشاورزان آقکند شهرستان میانه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: اراضی دیم موجود در شهر آقکند بخش کاغذکنان میانه یک ظرفیت است و ما باید از این ظرفیت به خوبی بهره ببریم.

لزوم بهره گیری از اراضی دیم شهر آقکند میانه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در دیدار با مردم و جمعی از مسئولین محلی شهر آقکند، بخش کاغذکنان میانه به طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد و گفت: این طرح با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام می شود که با استفاده از ارقام مناسب، تغذیه مناسب، مبارزه به موقع با آفات و بیماریها و جلوگیری از ریزش محصول در هنگام برداشت، عملکرد محصول افزایش می‌یابد، به عبارتی کشاورزان با رعایت اصول فنی محصول بیشتری برداشت می کنند که این کار در اراضی آبی نیز می تواند اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میانه آماده است تا در زمینه رعایت اصول فنی مربوط به کشت راهنمایی ها و آموزش های لازم را ارائه کند و این کار با مطالبه و درخواست کشاورزان این منطقه عملیاتی می شود.

فتحی اضافه کرد: ادوات دنباله بند از محل اعتبارات بانک ملی در راستای ارتقا ضریب مکانیزاسیون در اختیار کشاورزان محترم شهر آقکند قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه سند دار کردن اراضی جز اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است ادامه داد: سند دار کردن برای کشاورزان هیچ گونه هزینه ندارد و با هماهنگی بین اداره ثبت و مدیریت جهاد کشاورزی در این شهرستان این کار می تواند تسریع شود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان میانه 128 روستا فاقد راه مناسب بود و با پیگیری هایی که انجام شده است تعدادی از این راه ها بازسازی شده و یا جاده دسترسی برای روستا ایجاد شده است.

سید مرتضی حسینی به شهرک های صنعتی که در شهرستان میانه احداث شده اشاره کرد افزود: زیرساخت های این شهرک های صنعتی مثل گاز، برق و آب و ... فراهم نشده است و این موانعی برای سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: در شهرستان میانه سه پروژه سد آیدوغموش، گرمی چای و سد شهریار فعال است و امیدواریم عملیات سد شهریار در دو سال آینده به اتمام برسد.

یوسف غفارزاده افزود: در سد شهریار در حال حاضر پیمانکار فعال است، در راه شمالی، جنوبی و تملک داخل مخزن فعالیت صورت گرفته و امیدواریم سال آینده آبگیری اولیه انجام شود. بخش کاغذ کنان از جنوب سد شهریار حق آبه دارد و این حق آبه 17 میلیون مترمکعب است که ما سعی داریم این میزان را به  100 میلیون مترمکعب برسانیم.

وی ادامه داد: در صورتی که حق آبه بخش کاغذکنان از سد شهریار تامین شود تحولی در بخش کشاورزی و اقتصاد منطقه اتفاق می افتد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید