Iranian Agriculture News Agency

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

لزوم توجه به مخاطب شناسی در تبلیغ و ترویج قرآن در سازمان

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر توجه به مخاطب شناسی در تبلیغ و ترویج قرآن در سازمان تاکید کرد.

لزوم توجه به مخاطب شناسی در تبلیغ و ترویج قرآن در سازمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در جلسه رابطین قرآنی منطقه ۳ کشوری گفت: هدف از تبلیغ و ترویج قرآن به همراه برنامه های متنوع قرآنی در بین همکاران آشنایی با قرآن کریم، سالم سازی مجموعه سازمان با عمل به قرآن، حفظ وحدت و همدلی در بین پرسنل و تدوین پیوست فرهنگی به مبانی نورانی قرآن است.

وی در ادامه به دو اصل ؛ مخاطب شناسی و اصل روان شناسی در تبلیغ و ترویج قرآن اشاره کرد و گفت : در ترویج و توسعه قرآن در بین همکاران و خانواده های آنها توجه به نوع و جنس مخاطب با محتوای تفسیری سهل و پرجاذبه و با استفاده از ابزارهای زبانی، قلمی و رسانه ای باید با همفکری و برنامه ریزی دقیق در طول سال کار شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی راد، استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: در تبلیغ و ترویج قرآن، برنامه روزانه، آموزش‌های نرم افزاری، تکرار و مداومت در تبلیغ قرآن، گام بگام جلو رفتن و پرهیز از شتاب در تبلیغ قرآن و ایجاد انگیزه در بین مخاطبین با برنامه های تشویقی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

حسینی، رابط و دبیر  قرآنی منطقه ۳ نیز گفت: برنامه‌های اولویت دار قرآنی  دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برای سال جاری در بین همکاران و خانواده‌های آنها، برگزاری همایش خانواده‌های قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی در ایام الله دهه فجر و تبلیغ و ترویج قرآن با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها مخصوصا فضای مجازی است.

جلسه رابطین قرآنی منطقه ۳ کشور به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در این استان و با شرکت نمایندگانی از استان‌های آذربایجان‌غربی و اردبیل و زنجان و قزوین به منظور هماهنگی  برنامه های قرآنی در این منطقه بصورت دوره آموزشی  یک روزه برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید