Iranian Agriculture News Agency

تخلفات زمین خواری با سامانه پنجره واحد مدیریت زمین رصد می شود

رونمایی از سامانه «پنجره واحد مدیریت زمین» استان آذربایجان شرقی

سامانه «پنجره واحد مدیریت زمین» استان آذربایجان شرقی رونمایی شد.

رونمایی از سامانه «پنجره واحد مدیریت زمین» استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، با حضور مدیران استانی، سامانه «پنجره واحد مدیریت زمین» استان آذربایجان شرقی رونمایی شد.

در این جلسه سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، گفت: ارزش افزوده بالا در حوزه املاک و مستغلات و نواقص و مشکلات متعدد به لحاظ فقدان شفافیت در ضوابط و سازوکارها و مشکلات اجرایی، در قوانین و مقررات و روش ها و شیوه های اجرایی دستورالعمل های متفاوت صادره، همواره موجب سوء استفاده سوداگران و قانون شکنان بود؛ تصرف و تغییر کاربری اراضی ملی و دولتی و کشاورزی به ویژه اراضی واقع در حاشیه شهرها از جمله مصادیق سوء استفاده از زمین است.

احمد موقری تخریب محیط زیست، تشدید آلودگی هوا، ترافیک شهری، ایجاد سرمایه های بادآورده و غیرمنطقی برای بخش کوچکی از آحاد جامعه، به هم خوردن نظم و معماری شهری، آسیب به منابع تجدیدناپذیر کشور مثل ذخایر آب و خاک، تضییع حقوق بیت المال و تهدید امنیت غذایی را از جمله عواقب تصرف و تغییر کاربری اراضی و زمین خواری برشمرد و افزود: سامانه مدیریت پنجره واحد زمین در حوزه پیشگیری از زمین‌خواری و بیشتر در حوزه استعلامات زمین است و از ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری می‌کند و می‌تواند جلوی میزان برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز زمین را افزایش دهد.

وی افزود: ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات حوزه اراضی و املاک، افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات به متقاضیان، تسهیل سرمایه‌‌گذاری در کشور، کاهش جرائم و تخلفات مرتبط با زمین خواری، امکان اعمال نظام‌مند سیاست‌های معماری و شهرسازی و ارتقاء رتبه کشور در شاخص‌های بین‌المللی از اهداف راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین است.

گفتنی است پنجره واحد مدیریت زمین سامانه‌‌ای است که به متقاضیان امور مرتبط با اراضی و املاک کشور امکان می‌دهد تا اطلاعات مورد نیاز برای طی الزامات قانونی مرتبط با دریافت خدمات حوزه اراضی و املاک را به یک بدنه واحد ارائه کنند. متقاضیان اطلاعات لازم را در قالب‌های استاندارد به یک درگاه اینترنتی ارائه و تمام مجوزهای قانونی مرتبط با فعالیت خویش را از طریق همان درگاه دریافت می‌‌کنند. این درگاه به وسیله یک بدنه واحد مدیریت می‌شود و مدیریت گردش اطلاعات بین سازمان‌‌های مرتبط با ارائه خدمات در حوزه اراضی و املاک را عهده‌‌دار خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید