Iranian Agriculture News Agency

فتحی مطرح کرد:

الگوی ما در تامین امنیت غذایی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی رزمندگان دفاع مقدس هستند

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در تامین امنیت غذایی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی، الگوی ما رزمندگان دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران هستند و با همت و تلاش مضاعف، توطئه دشمنان در این حوزه را نقش بر آب خواهیم کرد.

الگوی ما در تامین امنیت غذایی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی رزمندگان دفاع مقدس هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی درآیین تجلیل از مدافعان و حماسه سازان آزادی سوسنگرد که در محل سازمان جهادکشاورزی استان برگزار می شد، گفت: تاریخ سراسر پر افتخار 8 سال دفاع مقدس را وقتی مرور می کنیم، نه تنها آزادسازی سوسنگرد بلکه هر عملیات، و هر ساعت آن افتخاراتی توسط جوانان این مرز و بوم رقم خورد که هر کدام از آن یک درس و تجربه بزرگ است که می توان در حوزه های مختلف از آن بهره جست.

وی ادامه داد: آزادسازی سوسنگر آنچنان دارای اهمیت بود که حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند سوسنگرد باید آزاد شود و اگر این اتفاق رخ ندهد خودم برای آزادی این شهر در جبهه ها حضور خواهم یافت.

فتحی آزادسازی سوسنگرد را برای جهادسازندگی آذربایجان شرقی دارای اهمیت مضاعف دانست و افزود: متاسفانه آنطور که باید به نقش آفرینی مقام معظم رهبری در آزادسازی سوسنگرد پرداخته نشده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: خباثتی که بنی صدر در عدم پشتیبانی از نیروهای مسلح به خرج داد که در آن مقطع نیز این خباثت به اوج خود رسیده بود یک بخش از واقعه است و بخش دیگر آن درک و بینش مایه مباهات مقام معظم رهبری از این خباثت است که متوجه بروز این اتفاق شدند همانطور که امروزه نیز در مورد همه مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی درک درستی داشته و به فوریت در خصوص آنها نظر می دهند.

وی با اشاره به نقش آفرینی شهید مدنی در خصوص آزادسازی سوسنگرد گفت: شهید مدنی نیز پس از اطلاع، سریعا با دفتر امام(ره) تماس گرفته و مراتب را به اطلاع دفتر ایشان می رسد و بلافاصله حضورا نیز به محضر امام شرفیاب شده تا اطلاعات تکمیلی را در دیدار حضوری به سمع و نظر برسانند که در نتیجه آن نیروهای آذربایجانی به آن منطقه اعزام می شوند.

فتحی افزود: امروز نیز همان خباثت ها در شکل و قالب دیگری رقم می خورد و برای مقابله با انواع حیله های دشمن نیازمند بصیرت و آگاهی مورد اشاره مقام معظم رهبری هستیم چرا که ما این خباثت ها را خواهیم شناخت و در مقابلشان ایستادگی خواهیم کرد چرا که برای این کشور شهیدان جان خود را فدا کرده اند و با بیرون آمدن چند نفر و ایجاد اغتشاش و شورش، مردم بصیر و آگاه از میدان بدر نخواهند شد.

وی ادامه داد: امروز زمانی است که ما با بصیرت کامل دشمنان داخلی و خارجی را می شناسیم و می دانیم که این دشمنان همه توان خود را صرف کرده اند تا نظام را از پای بیاندازند غافل از اینکه این نظام به خون شهدا متبرک است و همین خون و رهبری که با بصیرت و بینش بالا توطئه های دشمن را شناسایی می کند، اجازه وارد شدن کوچکترین خدشه ای را نمی دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به بصیرت مقام معظم رهبری در آغازین روزهای شروع اغتشاشات گفت: ایشان در اولین روزهای شروع اغتشاشات دست سرویسهای جاسوسی اسرائیل جنایتکار و آمریکای مستکبر را برملا کردند و همه دیدیم که تا چه میزان آنها از اغتشاشگران پشتیبانی کردند و هر روز در خصوص تحریمهای مختلف بیانیه دادند.

فتحی افزود: دفاع مقدس برای ما درسهایی دارد که همیشه می توانیم از آنها بهره ببریم کما اینکه در سازمان جهادکشاورزی ما برای تامین امنیت غذایی و تنظیم بازار کالاهای اساسی تلاش می کنیم اگر الگوهای ما همان کسانی نباشند که در روزهای دفاع مقدس جان خود را فدا کردند قطعا با شکست مواجه خواهیم شد.

وی اعمال تحریم ها را برای تحت فشار قرار دادن مردم و ایجاد نارضایتی از حکومت از دریچه مشکلات اقتصادی دانست و گفت: اینجاست که تلاش ها و کوشش های ما معنا و مفهوم پیدا می کند و این ضرورت ایجاد می شود که به عنوان خادم مردم در بخش کشاورزی دوچندان تلاش کنیم تا حداقل بخشی از توطئه های دشمن در این خصوص و در حوزه وظایف خود خنثی کنیم.

وی ادامه داد: در بعد تامین امنیت غذایی و در بعد نظارت بر بازار و بازرسی که در حال حاضر یکی از وظایف ماست،  هرچه میزان نظارت و بازارسی و کیفیت آن را افزایش دهیم، میزان رضایتمندی مردم افزایش خواهد یافت و تلاش دشمنان نیز بی نتیجه خواهد شد.

فتحی گفت: ایفای نقش در قبال کشور و نظام محدود به دوره جنگ تحمیلی نیست و هر کسی باید در حوزه وظایف خود آنچه در توان دارد برای کشور انجام دهد کما اینکه جنگ اقتصادی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم شرایطی بسیار پیچیده تر از جنگ نظامی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یکی از افتخارات جهادگران این استان را ایفای نقش در عملیات آزادسازی سوسنگرد دانست و افزود: از جهادگران استان 5 نفر در عملیات آزادسازی سوسنگرد به درجه رفیع شهادت نائل شدند و از برکت وجود 6 نفر از جانبازان این عملیات نیز  بهرمند هستیم.

وی امنیت غذایی و بازار کالاهای اساسی را مستعد نفوذ و بسترسازی دشمن برای ایجاد نارضایتی دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران در سنوات گذشته در این عرصه موفق بوده ایم اما به تلاش مضاعف نیاز داریم تا توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

فتحی با تاکید بر توجه به خانواده ها در بررسی مراسم هایی از قبیل آیین تجلیل از مدافعان و حماسه سازان آزادی سوسنگرد، گفت: بخش اعظم کسانی که به عنوان اغتشاش به خیابان آمده اند کمتر از 25 سال دارند که با حضور در مراسماتی این چنین، می توانند به این باور برسند که ما فداکاریهای جانبازان و شهدا را فراموش نکرده ایم و فضایی ایجاد می کند که جوانان با جنگ و جبهه آشنا شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود با تاکید بر برگزاری مراسمات این چنین به شکل خانوادگی گفت: ما در ایجاد یک گفتمان بین نسلی آن طور که باید موفق نبوده ایم و بخشی از حرفهای نسل جدید را ما درک نمی کنیم و آنها نیز راهنمایی های ما را درک نمی کند و حضور در مراسماتی این چنین می تواند یک فضای مناسب را برای ایجاد این گفتمان مهیا کند و دارای تاثیرات زیادی باشد چرا که این جوانان آینده سازان کشور ما هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید