Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

قدرت دفاعی کشور به سطحی ارتقا یافته است که تصور استیلای دشمنان را نقش بر آب می کند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و فرمانده پایگاه مقاومت 57 فجر جهاد کشاورزی گفت : به حول و قوه الهی قدرت دفاعی کشور به سطحی ارتقا یافته است که تصور استیلای دشمنان را نقش بر آب می کند.

قدرت دفاعی کشور به سطحی ارتقا یافته است که تصور استیلای دشمنان را نقش بر آب می کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه برنامه ریزی برای گرامیداشت هفته بسیج ضمن قدردانی از تلاشهای اعضای پایگاه مقاومت 57 فجر که منتسب به سازمان جهادکشاورزی استان است گفت: بقای جمهوری اسلامی و کشور حول دو محور معنوی ولایت و مردمی بودن دوام می‌یابد که بسیج با مردم معنا و مفهوم یافته و نشانه ای از مردمی بودن است. بررسی و مرور واقعیتهای جهان نیز نشان می دهد که همانطوری که مقام معظم رهبری طی سالیان متمادی در مورد قدرتهای پوشالی فرموده اند آینده نظم جهانی به سمتی در حرکت است که ایران مقتدر در آن به ایفای نقش پرداخته و به عنوان قدرت جدید ظهور و بروز خواهد نمود.

وی با بیان اینکه به حول و قوه الهی در حال حاضر قدرت دفاعی کشور به سطحی ارتقا یافته است که تصور استیلای دشمنان را نقش بر آب می نماید، بر لزوم آگاهی نسبت به تلاش دشمنان در جهت تجزیه ایران تاکید کرد وگفت: تجزیه ایران به چندین ایران ضعیف موجب استیلای دشمنان بر این مرز و بوم خواهد بود و نمود عینی تلاش دشمنان در این زمینه را در اغتشاشات اخیر می توان مشاهده کرد که تمام تحلیلگران دنیا نیز اقرار نموده اند این اغتشاشات صرفا اعتراضات اجتماعی در داخل بدنه جمهوری اسلامی نیست و دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی درصدد استفاده از این اعتراضات برای رسیدن به مقاصد خود می باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به نقش بسیج به عنوان قشر فرهیخته جامعه گفت:  این قشر باید آگاهانه وارد عمل شده و در تبیین این وضعیت تلاش کند. حداقل وظیفه مدیران نیز اقدام در جهت آگاه سازی خانواده و اطرافیان به این واقعیات می باشد چرا که برخی از جوانان ممکن است تحت تاثیر افکار و تبلیغات دشمنان قرار گیرند. علاوه بر این ایفای نقش اجتماعی در این زمینه نیز وظیفه بسیار پر اهمیتی است. هفته بسیج فرصت مناسبی است تا با حضور در جامعه کشاورزی و دانشکده های کشاورزی به ارتباط با جوانانی بپردازیم که به واسطه­ القای رسانه های بیگانه دچار یأس و نا امیدی در مورد آینده کشور شده و اقدامات و خدمات انجام شده را نادیده می انگارند. بنابراین گفتگو با این جوانان و صحبت از اقدامات انجام شده و آینده شغلی ایشان و ایجاد آگاهی به اینکه مجموعه کشاورزی و واحدهای تولیدی کشاورزی نیازمند مهندسین کشاورزی بوده و فضای بازی برای امکان فعالیتهای آتی آنان در این زمینه موجود می باشد، می تواند بسیار موثر باشد. تبیین این موارد و پیشنهادات ارائه شده در قالب جهاد تبیین نیز اقدام موثری در این ارتباط است. بنابراین نباید از بیان و اظهار عملکردهای انجام شده ( به عنوان مثال در زمینه جهش تولید که به افزایش تولید 120 کیلویی به ازای هر هکتار انجامیده است) تردیدی به خرج داد.چرا که بیان این اقدامات و نتایج آنها به امیدآفرینی در جامعه منجر خواهد شد.

فتحی با اشاره به اینکه سازمان جهادکشاورزی یک سازمان خود حفاظتی است و حفاظت و حراست از اماکن و ساختمانهای مربوطه توسط خود نیروهای حراست سازمان صورت می گیرد، گفت: این امر باید به حوزه های تخصصی نیز تعمیم یابد. برای مثال برای رفع صفوف نانوایی که امروز تبدیل به بحثی در جامعه شده است یا در مورد تنظیم بازار و تعدیل قیمت کالاها باید فکر و تلاش صورت گیرد تا در جهت ایجاد آرامش در جامعه که دشمنان درصدد بر هم زدن آن هستندکمکی انجام شده باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: دیدار با خانواده های شهدا به ویژه خانواده هایی که شاید در طول سالیان مورد عیادت واقع نشده اند و تجلیل از برگزیدگان حوزه کشاورزی که بسیجی ترین افراد جامعه اند و در جهت تامین امنیت غذایی جامعه تلاش می نمایند و پیش بینی تفاهم نامه هایی با بسیج سازندگی به لحاظ تعاملات کاری مانند احداث جاده دسترسی به مزارع، لایروبی قنوات و ... ( نظر به مجوز بند ط تبصره8 قانون بودجه به وزارت جهادکشاورزی برای فروش 30 هزار میلیارد تومان از املاک برای هزینه در راستای پروژه های عمرانی خود که طبق طرح وزیر محترم جهادکشاورزی در مجلس شورای اسلامی در صورت تصویب به جای فروش، تهاتر خواهد شد و می تواند منبع تامین اعتبار با قرارگاه سازندگی باشد) مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید