Iranian Agriculture News Agency

عطای شیخ در گفتگو با ایانا:

شهرستان شبستر در صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی رتبه اول استانی را داراست

زنان روستایی شهرستان شبستر طلایه داران تولید و فرآوری محصولات کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر گفت: این شهرستان ، در صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی رتبه اول استانی را داراست.

شهرستان شبستر در صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی رتبه اول استانی را داراست

 اتابک عطای شیخ در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرستان شبستر یکی از قطب‌های مهم تولید در بخش کشاورزی است افزود: در این شهرستان، 198 واحد تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی وجود دارد که سالانه حدود 380 هزار تن محصولات فرآوری شده کشاورزی در آنها تولید می شود. در سال 1400 نیز  حدود 80 هزار تن محصولات صنایع تبدیلی به کشورهای خارجی صادر شده است.

وی ادامه داد: شهرستان شبستر در تولید محصولات سردرختی دارای رتبه برتر است بطوریکه در تولید هلو، بادام و آلبالو رتبه نخست استانی را داراست.

عطای شیخ با اشاره به اینکه محصولات سردرختی تولید شده در شهرستان شبستر محصولاتی سالم و دارای بهترین کیفیت هستند اضافه کرد: امسال 450 تن هلوی تولید شده در این شهرستان به کشورهای همسایه صادر شده است. این توفیق نیز ناشی از معلومات بالای باغداران و توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی است که محصول تولید شده استاندارد و دارای قابلیت صادراتی است.

وی اظهار کرد: شهرستان شبستر در تولید تخم مرغ و گوشت مرغ نیز رتبه اول استانی را داراست و  بیشتر مرغ مصرفی تبریز از طریق شهرستان شبستر تامین می شود.

عطای شیخ با بیان اینکه شهرستان شبستر یکی از قطب‌های مهم تولید عسل در آذربایجان شرقی گفت: این شهرستان از لحاظ تولید عسل دارای رتبه برتر استانی است و 3 واحد فعال بسته بندی عسل که دارای برند جهانی هستند در این شهرستان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر افزود: زنان روستایی شبستر طلایه‌دار بوده و حرف اول را در تولید و فرآوری محصولات کشاورزی می‌زنند بطوریکه 13 صندوق خرد زنان روستایی و عشایر با اشتغال حدود 370 نفر در روستاهای شبستر فعال است که در سطح استان جز نمونه ها بوده و مثال زدنی هستند. مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر نیز برای حمایت از این بانوان کارآفرین، نمایشگاه دائمی را در این مدیریت دایر خواهد کرد تا این زنان روستایی با مشکل بازاریابی مواجه نباشند.

عطای شیخ ادامه داد: همچنین تعاونی که در دریان شبستر در زمینه باغ و باغداری فعالیت می‌کند می‌تواند به عنوان الگویی برای دیگر تعاونی ها و شهرستان ها باشد. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید