Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

برنامه ریزی برای افزایش تعداد شرکتهای دانش بنیان در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارکنان بخش کشاورزی آذربایجان شرقی از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات بخش کشاورزی و پیشبرد اهداف وزارتخانه جهاد کشاورزی دریغ نمی کنند.

برنامه ریزی برای افزایش تعداد  شرکتهای دانش بنیان در  بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در دیدار صمیمی وزیر جهاد کشاورزی با کارکنان بخش کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: امروز برای ما روز بسیار خوشحال کننده‌ای است چرا که وزیر محترم جهاد کشاورزی، برگزاری نشست صمیمی با کارکنان سازمان را در برنامه خود قرار داده اند که یک اقدام ارزشمند است و ما از این بابت از جناب آقای دکتر ساداتی نژاد سپاسگزاریم.

وی افزود: زمانی که حضرت عالی در مجلس شورای اسلامی از برنامه تحولی بخش کشاورزی دفاع کردید، از همان زمان همکاران ما شیوه نامه اجرایی برای اجرای برنامه تحولی را تدوین کردند. در ادامه نیز بر اساس قانون انتزاع وظیفه ای را محول کردند تحت عنوان تنظیم بازار که همکاران ما با همان روحیه جهادی و نشات گرفته از روحیه جهادی جهاد سازندگی سابق، تلاش کردند تا این مهم را با همکاری سایر ادارات از جمله اداره کل دامپزشکی، سازمان امور عشایر، اداره کل غله، شرکت پشتیبانی امور دام و ..‌.به نحو احسن انجام دهند. در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها نیز، بانک کشاورزی در استان آذربایجان شرقی خوب عمل کرد.

فتحی اضافه کرد: آرد و نان موضوعی است که روزانه با سفره مردم سروکار دارد و ما تلاش داریم تا در نانوایی ها صف ایجاد نشود و برای این امر هم از بازرسان زیادی برای نظارت بهره می گیریم.

فتحی اظهار کرد: جهاد عشایری در انقلاب آبرسانی به مناطق عشایری و همچنین تامین نهاده های دامی عشایر و شرکت خدمات حمایتی نیز در تامین نهاده ها، بذر، کود و ... تلاش زیادی کردند تا کمبودی در این زمینه ها نداشته باشیم.

وی گفت: در طرح جهش تولید نیز همکاران ما در سطح روستاها تحت عنوان کارشناسان پهنه فعالیت زیادی کردند تا این طرح به نحو احسن اجرا شود.

فتحی افزود: در سند دار کردن اراضی کشاورزی و ثبت پلاکات نیز همکاران ما در سازمان جهاد کشاورزی استان به صورت شبانه روزی تلاش کردند.

وی بیان کرد: مراکز تحقیقاتی ما در استان نیز فعالیت های ارزشمندی داشتند  بطوریکه در روزهای اخیر دهکده فناوری و نوآوری با حضور و فعالیت ۳۵ شرکت دانش بنیان در استان ما افتتاح شد و ما تمام تلاشمان این بود که تعداد این شرکت ها  را افزایش دهیم.

فتحی بیان کرد: تمام تلاش همکاران ما در سازمان، مدیریتهای جهاد کشاورزی شهرستانها، ادارات تابعه و تشکلهای بخش کشاورزی و ... این است که خللی در سفره مردم ایجاد نشود و مردم آسیب نبینند و در این امر نیز از رهنمودها و فرامین وزیر محترم جهاد کشاورزی بهره می برند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت امنیت غذایی گفت: امروز ما در تولیدات کشاورزی به دنبال خودکفایی هستیم. به طور مثال در زمینه تولید گندم ما به افزایش چشم گیری رسیده ایم.

علیرضا منادی سفیدان افزود: فعالیتهایی که در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام می گیرد به خصوص افتتاح دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی قابل تحسین است چرا که جدیدترین اطلاعات و دانش علمی روز را آماده می کنند و در اختیار بخش کشاورزی قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه هشترود انبار غله ایران است افزود: هشترود در زمینه تولید گندم یک قطب مهم است و کشاورزان این شهرستان در تولید گندم تلاش زیادی می کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: دشمنان این مرز و بوم بدانند با این خونها درخت تنومند ایران تنومندتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی گفت: مهمترین سرمایه یک سازمان نیروی انسانی آن است که اگر به خوبی از ظرفیت های آنان استفاده شود آثار خود را در سازمان نشان خواهد داد.

وی برگزاری نشست صمیمی با کارکنان بخش کشاورزی استان را اقدامی بی سابقه توصیف کرد و از آن به عنوان یک اقدام تحسین برانگیز یاد کرد.

نجفی در خصوص اهمیت بخش کشاورزی گفت: مقام معظم رهبری در بیاناتی که در دانشکده افسری امام‌ حسین(ع) ایراد فرمودند دشمنان با ایران قوی مخالف هستند و رسیدن به ایران قوی میسر نیست مگر با امنیت غذایی و دستیابی به اقتدار غذایی که فعالان بخش کشاورزی شبانه روز در دستیابی به آن تلاش می کنند.

وی با اشاره به نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر از آن به عنوان نامه مدیران یاد کرد و گفت: راز ماندگار انسانها و خصوصا مدیران در سه نکته خلاصه می شود که مهمترین آنها ایمان و تقواست زیرا اگر مدیری تقوای درونی داشته باشد در حفظ بیت المال، رعایت حقوق دیگران، سلامت اداری و دوری از فساد موفق خواهد شد و به تقوای بیرونی منجر خواهد شد.

نجفی خدمت به خلق را دیگر عامل‌ماندگاری انسان دانست و افزود: مخاطبان ما کشاورزانی هستند که گنجینه خدا روی زمین هستند بنابراین باید با احترام کامل با آنها رفتار کرد.

وی در پایان سخنان خود روحیه جهادی را دیگر عامل ماندگاری دانست و افزود: کارکنان بخش کشاورزی با تلاش شبانه روزی در این حوزه تلاش می کنند و امیدواریم که تصمیماتی اتخاذ شود تا رفاه این عزیزان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در این دیدار معاونین و مدیران کل وزارتخانه جهادکشاورزی و رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، ساداتی نژاد را همراهی کردند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید